Ahad, 5 Jun 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Semua mangsa bot karam ditemui

Posted:

Semua mangsa bot karam ditemui

Semua mangsa bot karam ditemui

Oleh ZULHISHAM ISAHAK
utusanjohor@utusan.com.my

JOHOR BAHRU 5 Jun - Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) menemui lima lagi mayat dipercayai mangsa bot karam yang membawa pendatang asing tanpa izin (PATI) di perairan Tanjung Ayam, Pengerang di Kota Tinggi pada Rabu lalu.

Penemuan lima mayat itu selain dua yang ditemui kelmarin dan semalam menjadikan kesemua tujuh mangsa yang hilang dalam tragedi bot pancung itu telah ditemui.

Ketua Penguat Kuasa Maritim Malaysia Wilayah Selatan, Laksamana Pertama Maritim Zulkifli Abu Bakar berkata, mayat pertama ditemui pukul 8 pagi ini oleh penduduk kampung di Sungai Rengit, Pengerang.

"Mayat kedua ditemui pukul 9 pagi di kedudukan dua batu nautika (3.7 kilometer) dari selatan Tanjung Stapa dan mayat ketiga pula ditemui pukul 10.30 pagi di Teluk Ramunia. Kedua-duanya ditemui oleh anggota Maritim Malaysia yang sedang melakukan rondaan.

"Mayat keempat ditemui pukul 1.30 petang berkedudukan 2.4 batu nautika (4.4 kilometer) di tenggara Teluk Ramunia, juga ditemui oleh Maritim Malaysia," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Awam Maritim Malaysia Wilayah Selatan, Hairi Nizam memberitahu, mayat terakhir ditemui oleh bot peronda agensi itu di Tanjung Stapa lewat petang ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4.30 pagi Rabu lalu, sebuah bot pancung membawa 24 PATI Indonesia dari Sungai Rengit karam akibat dipukul ombak ketika berselisih dengan sebuah feri.

Berikutan itu, seramai 17 penumpang berjaya diselamatkan manakala tujuh lagi hilang.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Pekerja restoran ditemui mati

Posted:

Pekerja restoran ditemui mati

Pekerja restoran ditemui mati

Oleh MOHAMMAD
YASIR JAAFAR
utusanN9@utusan.com.my

SEREMBAN 5 Jun – Seorang pekerja restoran makanan segera ditemui mati berlumuran darah dipercayai dibunuh di rumah sewanya di Flat Taman Cempaka Puri, Desa Cempaka di Nilai dekat sini hari ini.

Mayat Azizul Ali, 29, ditemui kira-kira pukul 9 pagi oleh rakan serumahnya dalam keadaan terbaring berlumuran darah di kepala, dipercayai dihentak menggunakan objek tumpul.

Difahamkan, mangsa baru sembilan bulan bekerja di sebuah restoran makanan segera di Putra Nilai, dan hampir setahun tinggal bersama rakannya itu di tingkat dua flat tiga tingkat berkenaan.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Supritendan Mohd. Yusoff Awang berkata, ketika ditemui muka mangsa turut ditekup dengan bantal dan sehelai selimut membaluti separuh badannya.

Katanya, mayat mangsa dijumpai oleh teman serumahnya yang baru pulang bekerja di tempat yang sama dengan mangsa.

"Mangsa yang berasal dari Tampin dipercayai telah dipukul di bahagian belakang kepala menggunakan objek tumpul berdasarkan kesan lukanya dan disyaki meninggal dunia kira-kira 12 jam lalu," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini, hari ini.

Menurutnya, siasatan awal mendapati, terdapat beberapa barang berharga milik mangsa dan rakannya seperti komputer riba termasuk telefon bimbit hilang.

"Kita mendapati terdapat sedikit kesan umpil pada pintu rumah berkenaan tetapi tiada kesan pergelutan.

"Buat masa ini, polis masih menyiasat motif pembunuhan tersebut dan punca sebenar kematian mangsa," Katanya.

Beliau berkata, polis belum menemui senjata yang digunakan dalam pembunuhan itu dan mayat mangsa dibawa ke Hospital Tuanku Ja'afar Seremban untuk bedah siasat.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved