Ahad, 5 Jun 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Mata cantik, bibir memikat

Posted:

Mata cantik, bibir memikat

Mata cantik, bibir memikat

Oleh NORAINI ABD. RAZAK
noraini.razak@utusan.com.my
Gambar ABDUL NAZIR MOHAMED

MATA dan bibir sememangnya aset penting untuk menyerlahkan kecantikan wanita. Setiap individu dikurniakan bentuk mata serta bibir yang berbeza. Namun setiap satu daripadanya mempunyai keistimewaan tersendiri.

Teknik mekap terkini membantu menampilkan mata dan bibir yang istimewa sekali gus menjadikan wajah jelita.

Bentuk mata yang sepet misalnya boleh kelihatan bundar jika kena teknik dan gaya mekap. Begitu juga sebaliknya. Lebih menarik mata dan bibir disolek bersesuaian dengan suasana serta majlis yang dihadiri. Malah menjadi kegilaan di kalangan wanita sekarang untuk memastikan warna pembayang mata dan gincu sedondon dengan baju atau aksesori lain yang dipakai.

Mekap jenama KISS tidak terkecuali dalam mengetengahkan set mata dan bibir. Berasaskan seratus peratus mineral, set mata KISS mengandungi:

* Maskara Klasik KISS Mineral

* Kilauan Mata Klasik KISS Mineral

* Pensel Penggaris Mata KISS Mineral

* Berus Kosmetik KISS Premium

* Beg Kosmetik KISS Mineral

Bagi mereka yang inginkan mata menawan, KISS Kilauan Mata adalah jawapannya. Biar pun hanya dua warna iaitu Kona dan Cloud namun gabungan kedua-duanya memberi kesan amat istimewa dan amat tersendiri. Menariknya tentang pembayang mata KISS adalah sifatnya yang tampil dalam bentuk serbuk. Tidak seperti jenama lain di mana pembayang mata adalah dalam bentuk padat.

Biar pun berbentuk serbuk, namun sapuan pembayang mata KISS mudah, bukan sebagaimana yang dibimbangi banyak wanita. Dua warna yang ditampilkan KISS bersesuaian dengan kulit wanita Asia dan menjadikan mata tampak bundar. Penggaris mata KISS juga tidak kurang hebatnya. Sapuan lembut dan tidak menyakitkan mata selain warna hitamnya yang menyerlah. Untuk melengkapkan solekan mata, belai bulu mata dengan maskara KISS. Bagi mendapatkan kesan panjang dan hitam pada bulu mata, sapu maskara lapisan demi lapisan, hasilnya pasti menakjubkan.

seksi

Untuk bibir yang menawan, KISS menampilkan produk baru iaitu KISS Mineral Classic Lip Plumper. Berasaskan minyak dan bahan semula jadi, bibir menjadi mongel jika disapu dengan produk berasaskan minyak dan bahan semula jadi itu. Kesan segera menjadikan bibir seksi dan mongel idirangsang oleh Niacin (Vitamin B) yang meningkatkan kitaran mikro dan melembapkan bibir. Untuk mendapatkan kesan jangka panjang, proses penggalakan sintesis kolagen sekali gus meningkatkan paras kolagen dalam bibir. Produk ini juga membantu mengatasi masalah rekahan pada bibir. Jangan terkejut jika ada rakan menegur bibir anda umpama Angelina Jolie.

Keterangan lanjut hubungi 03-62031288 atau e-mel kepada info@kissmineral.com.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Renda moden serikan pengantin

Posted:

Renda moden serikan pengantin

Renda moden serikan pengantin

Oleh RABIATUL ADAWIYAH KOH ABDULLAH
adawiyah.koh@utusan.com.my
Foto SHEFRY MONIZ
Solekan ZULFADZLI (019-6106969)

MENGETENGAHKAN koleksi pengantin 2011 secara eksklusif, koleksi terbaru Nizam Ali dijangka menampilkan kelainan dengan penggunaan renda dan songket yang penuh dengan perincian unik.

Bagi Nizam, sesuatu yang mewah dan elegan tidak semestinya tampil keterlaluan. Setiap rekaan perlu menampilkan sentuhan anggun, indah dan eksklusif lebih-lebih lagi digayakan pada hari perkahwinan.

Empat rekaan yang ditampilkan mengetengahkan keselesaan, perincian dan kualiti ratu sehari.

Setiap koleksi kelihatan nyaman dari segi potongan, jahitan serta bahan yang diolah. Dominasi fabrik renda yang lembut melambai dengan kesan elegan dipersembahkan dalam koleksi tersebut.

Bahan renda yang menjadi pilihan pereka juga menjadikan busana tampak selesa digayakan tanpa meninggalkan kesan anggun.

Selain renda , Nizam tidak melupakan fabrik kebanggaan tempatan dan akrab dengan busana pengantin iaitu songket.

Ilham untuk koleksi songket kali ini hadir dengan perincian dan potongan yang lebih moden.

Pereka turut memadankan songket dengan fabrik renda untuk gaya lebih elegan. Koleksi tersebut tampak indah dan tidak keterlaluan.

Biarpun pada fabrik polos kesan mewah terpancar lewat kesan perincian yang menghiasi busana pengantin tersebut.

Daripada perincian yang sarat sehingga ringkas, pereka bijak dalam mengindahkan busana dengan perincian yang sarat atau ringkas.

Setiap perincian yang berupa seni kerja tangan tampak teliti dan kemas daripada sulaman manik dan labuci.

Ia secara tidak langsung menambah gaya mewah pada busana.

Koleksi pakaian pengantin itu diterjemahkan dalam busana berpotongan sederhana namun masih menonjolkan perincian yang cantik itu.

Pengaruh pakaian tradisional masih kuat dalam koleksi Nizam melalui potongan pakaian yang dipadankan dengan sentuhan lebih moden melalui hiasan perincian dan ketelitian.

Potongan baju kurung dan kebaya menjadi pilihan pereka untuk koleksi tersebut. Apa pun ratu sehari tampak lebih moden dan anggun dengan kesan modifikasi pada potongan tersebut.

Nizam yang turut menawarkan pakej perkahwinan lain seperti solekan, fotografi, kanopi dan katering boleh dihubungi di talian 012-7891980 atau 016-7011437.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved