Isnin, 2 Disember 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


HTC perkenal One Max

Posted: 01 Dec 2013 11:50 PM PST

Oleh NOOR DIANA AZIS
Gambar MOHD NAIM AZIZ

SYARIKAT pemimpin global dalam inovasi mudah alih HTC baru-baru ini memperkenalkan siri baru dalam rangkaian HTC One yang masih mengekalkan tiga aplikasi unggul sense iaitu BlinkFeed, Zoe dan BoomSound.

Dikenali sebagai HTC One Max, syarikat terbabit menampilkan peranti tersebut yang diperhebatkan dengan aplikasi baharu iaitu pengimbas cap jari yang digabungkan dengan Sense 5.5 bagi memberi pengalaman berbeza kepada pengguna.

Pengurus Negeri HTC Malaysia, SK Wong berkata, peranti tersebut dibina dengan empat ciri terbaharu berdasarkan maklum balas pengguna terhadap dua telefon pintar bagi siri sama sebelum ini.

"One Max dikuasakan oleh pemproses empat teras 1.7 giga herz dan dijana oleh sistem operasi Android 4.3 beserta teknologi HTC Sense 5.5.

"Di samping itu, di turut dilengkapi oleh fungsi terbaharu iaitu pengimbas cap jari sekali gus memberikan pengguna pengalaman guna pakai yang tidak terdapat pada peranti lain sepertinya," katanya ketika majlis pelancaran HTC One Max di ibu negara baru-baru ini.

Teknologi yang dibina pada belakang peranti itu membolehkan pengguna mengimbas cap jari untuk mengunci atau membuka skrin dengan mudah dan cepat selain dapat melancarkan sehingga tiga aplikasi dalam satu masa.

One Max turut disokong oleh ciri Near Field Communicator (NFC) untuk fungsi satu sentuhan selain bentuk fizikal yang nipis dengan skrin paparan seluas 5.9 inci berdefinisi penuh 1080 hanya seberat 217 gram.

HTC One Max kini sudah boleh diperolehi di pasaran negara pada harga RM 2,499 dan kepada mereka yang inginkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.htc.com atau laman sosial Facebook HTC di www.facebook.com/HTCMalaysia.

Tablet untuk kanak-kanak

Posted: 01 Dec 2013 11:50 PM PST

KUALA LUMPUR , 21 NOVEMBER 2013- Model cilik , adik Crystal Lee memegang Samsung Galaxy Tab 3 Kids di Berjaya Times Square.

PENGGUNAAN peranti seperti tablet atau telefon bimbit pintar kini bukan sahaja terhad kepada golongan dewasa malah turut mempengaruhi minat golongan kanak-kanak.

Justeru ada segelintir ibu bapa yang bimbang akan 'ketaksuban' anak-anak sehingga terlepas dari perhatian mereka.

Menyedari akan keluhan golongan ibubapa, Samsung Electronics sekali lagi menjadi peneraju pasaran gajet pintar dengan memperkenalkan peranti khusus untuk kanak-kanak berusia antara tiga hingga sembilan tahun.

Mempertaruhkan Galaxy Tab 3 Kids, Pengarah Teknologi Maklumat dan Komunikasi Mudah Alih Samsung Electronics Malaysia, Vincent Chong berkata, peranti tablet berskrin TFT 7 inci itu dikuasakan oleh pemproses teras berkembar 1.2 giga herz.

"Galaxy Tab 3 Kids diperkenalkan sebagai jawapan kepada kebimbangan ibu bapa terhadap pendedahan anak-anak kepada kandungan negatif alam siber.

"Peranti yang dipacu oleh sistem operasi Android 4.1 itu turut didatangkan dengan perisian kawalan Pengurus Aplikasi (Application Manager) dan Pengurus Masa (Time Manager) selain Antara Muka Pengguna (Graphic User Interface, GUI) yang mesra kanak-kanak," katanya ketika majlis memperkenalkan peranti tersebut di ibu negara baru-baru ini.

Selain itu katanya, tablet tersebut turut didatangkan dengan Stylus C Pen dan sistem navigasi sentuh dan sapu (touch and swipe) yang mudah bagi membolehkan kanak-kanak menikmati pengalaman yang menakjubkan.

Dengan isi kandungan yang menjurus kepada sistem pembelajaran, Galaxy Tab 3 Kids ini diasaskan untuk belajar dan bergembira selain dapat membantu ibu bapa menghindarkan anak-anak daripada kandungan negatif alam siber.

Peranti yang mempunyai kamera hadapan 3 mega piksel dan belakang 1.3 mega piksel itu disertakan dengan bateri Ion Lithium berkuasa 4,000 mAh selain turut dibina dengan memori dalaman 8 gigabit (GB) yang disokong oleh 1 GB RAM.

Galaxy Tab 3 Kids ini sudah berada di pasaran dengan harga pengenalan RM799 dengan memperkenalkan satu warna ceria iaitu kuning cerah.

Bagi pengguna yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.samsung.com/my.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved