Isnin, 2 Disember 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Artis veteran perlu dihargai - Rais

Posted: 02 Dec 2013 10:35 AM PST

Rais Yatim (dua dari kanan) bersama Freddie Fernandez (empat dari kanan), Mariani (tiga dari kanan) dan Sarimah Ahmad (kiri) ketika melawat dan menyampaikan sumbangan Karyawan kepada Aziz Sattar (kanan) di Bandar Tun Hussein Onn, Cheras, Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR 2 Dis. - Penasihat Sosio Budaya kerajaan, Tan Sri Dr. Rais Yatim mahu masyarakat umum lebih prihatin terhadap nasib yang menimpa golongan seniman dan seniwati veteran tanah air.

Katanya, golongan itu telah banyak berjasa kepada pembangunan negara melalui bidang yang mereka ceburi dan sewajarnya diberi penghargaan serta pengiktirafan atas sumbangan tersebut.

"Antaranya, Datuk Aziz Sattar merupakan individu yang banyak berjasa kepada negara dan dia boleh diibaratkan sebagai sebuah institusi penting dalam bidang seni.

"Sewajarnya, insan seni seperti beliau tidak dilupakan begitu sahaja terutamanya pada waktu mereka memerlukan," katanya ketika berkunjung ke rumah seniman tersebut di Bandar Tun Hussein Onn, di sini hari ini.

Turut hadir Presiden Persatuan Karyawan Malaysia, Datuk Freddie Fernandez, seniwati Mariani dan Datuk Sarimah Ahmad.

Sementara itu, Aziz menjelaskan kesihatannya semakin terjejas sejak beberapa bulan lalu akibat saluran jantung tersumbat.

"Saya sudah mendapat sakit ini sejak setahun lebih lalu namun beberapa bulan ini ia semakin menimbulkan masalah seperti kaki yang membengkak dan tidak boleh berdiri terlalu lama.

"Saya bersyukur dengan kunjungan dan sumbangan yang diberi ini dan berharap ia dapat memberi sokongan dan semangat untuk saya kembali pulih," ujarnya yang kini menetap bersama anak bongsunya, Sandakiah Aziz, 45.

Selain menziarah, pihak Karyawan turut menghulurkan sumbangan berjumlah RM5,000 kepada Aziz untuk membantunya menampung kos perubatan.

Betty Banafe selamat lahirkan bayi perempuan

Posted: 02 Dec 2013 03:26 AM PST

Oleh GARRET DAWUM

KUALA LUMPUR 2 Dis. - Pelakon dan penyanyi, Betty Banafe, 34, selamat melahirkan seorang bayi perempuan seberat 2.9 kilogram di Hospital Pakar KPJ, Damansara pada pukul 7 pagi semalam.

Menurut Betty atau nama sebenarnya Betty Ibtisam Abu Bakar Banafe, dia terkejut dengan kelahiran cahaya matanya itu kerana sebelum ini dia dijangka bersalin pada 22 Disember ini.

"Saya tidak menyangka akan bersalin awal padahal saya masih lagi dalam penggambaran.Tetapi saya bersyukur kerana bayi saya sihat dan saya juga selamat.

"Buat masa ini, bayi saya masih lagi dalam pengawasan doktor kerana dia tidak boleh menyusu badan sangat," katanya kepada Utusan Online di sini hari ini.

Tambah Betty yang masih mendapat rawatan di hospital berkenaan, suaminya, Bruce Dargus adalah orang yang paling gembira sekali dengan kelahiran anak sulung mereka itu.

"Suami saya sangat seronok apabila saya sudah bersalin. Namun, saya kasihan melihatnya yang terpaksa meminta cuti secara mengejut," ujarnya. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved