Sabtu, 10 September 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Dua budak dilarikan lelaki Nepal

Posted:

Dua budak dilarikan lelaki Nepal

Dua budak dilarikan lelaki Nepal

Oleh MUHAMMAD ZIKRI
utusanjohor@utusan.com.my


KENDERAAN pacuan empat roda yang dilarikan seorang lelaki Nepal melanggar tembok asrama SMK Dato' Mohd. Yunos Sulaiman, Pekan Nanas, kelmarin.




LELAKI warganegara Nepal yang cedera setelah kenderaan dilarikannya melanggar tembok asrama sekolah di Pekan Nanas, kelmarin.


PONTIAN 10 Sept. - Kecuaian seorang ibu meninggalkan kenderaannya dengan enjin masih hidup di Jalan Sawah, Pekan Nanas semalam untuk membeli kuih, nyaris menyebabkan dua anaknya dilarikan penjenayah.

Kejadian berlaku pukul 1.30 petang, apabila seorang suspek warga Nepal, bertindak melarikan kenderaan pacuan empat roda milik wanita itu selepas melihatnya ditinggalkan begitu sahaja.

Mujurlah kenderaan dipandu suspek terbabas dan merempuh tembok asrama Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Dato' Mohd. Yunos Sulaiman, kira-kira 800 meter dari tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Zahaliman Jamin berkata, siasatan mendapati wanita berusia 40 tahun bersama dua anaknya berhenti membeli kuih di situ, tanpa mematikan enjin Toyota Hilux.

"Suspek yang melihat peluang itu, melarikan kenderaan tersebut bersama dua anak perempuan mangsa berusia sembilan dan 11 tahun.

"Wanita itu kemudian mengejarnya dengan menaiki kereta orang awam yang melalui jalan berkenaan.

"Setibanya di hadapan asrama sekolah, kenderaan itu gagal dikawal dan merempuh tembok. Suspek ditahan oleh orang ramai," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata, kedua-dua anak mangsa tidak mengalami kecederaan dan siasatan mendapati suspek yang cedera ringan dalam keadaan mabuk.

Zahaliman menasihatkan orang ramai berhati-hati dan sentiasa mematikan enjin semasa meninggalkan kenderaan masing-masing.

Penghulu rayu anak pulang

Posted:

Penghulu rayu anak pulang

Penghulu rayu anak pulang


Nurul Izzati Shuib


TELUK INTAN 10 Sept. - Seorang bapa dari Taman Fajar di sini merayu anak gadisnya supaya pulang ke rumah selepas menghilangkan diri sejak Ahad lalu.

Shuib Bahari yang merupakan Penghulu Mukim Durian Sebatang berkata, kehilangan Nurul Izzati, 22, hanya disedari selepas motosikal yang ditungganginya ditemui ditinggalkan di Stesen Bas Bandar Baru di sini.

"Kami cuba menghubungi telefon bimbitnya tetapi tidak dijawab. Nurul Izzati ada menghubungi kami menggunakan telefon rakan untuk memaklumkan dia berada di Kuala Lumpur, tetapi belum sempat bertanya lanjut talian terputus.

"Sejak itu tiada khabar berita daripadanya dan ini amat membimbangkan kami," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Shuib berkata, apa yang membimbangkan ialah anak gadisnya itu tidak menghubungi saudara-mara mereka di Kuala Lumpur.

Pada mulanya, kehilangan Nurul Izzati tidak disedari kerana menyangka dia keluar bekerja di sebuah klinik swasta di Taman Ros yang terletak 100 meter dari rumah.

Katanya, laporan polis mengenai kehilangan gadis itu telah dibuat dan berharap orang ramai yang mempunyai maklumat di mana Nurul Izzati berada boleh menghubungi talian 013-4404214.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hilir Perak, Asisten Komisioner Goh Kok Liang mengesahkan menerima laporan tersebut.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai lokasi Nurul Izzati berada boleh menghubungi polis di talian 05-6299222.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved