Jumaat, 10 Jun 2011

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Inaz dan Gib bekerja dari 'rumah'

Posted:

Inaz dan Gib bekerja dari 'rumah'

Inaz dan Gib bekerja dari 'rumah'


PERCUTIAN keluarga di luar negara menggembirakan permata hati Inaz dan Gib, Batrisya.


Sebaik sahaja menjejak kaki di pintu masuk syarikat yang terletak di tingkat dua, hati saya tertanya-tanya, ini pejabat atau rumah?

Sebelum melangkah ke pintu utama Magicdreams, tetamu perlu membuka kasut dan di situ terdapat sofa merah menyambut kedatangan tetamu.

Di ruang terbuka itu sahaja, saya sudah merasakan suasana di rumah dan sebaik sahaja melangkah ke dalam, hati terus terpaut dengan dekorasi dalaman pejabat tersebut.

"Dekorasi dalam pejabat sengaja dibuat cozy kerana Inaz mahu bekerja dalam suasana tenang dan tidak tertekan. Memanglah kalau tengok macam di rumah.

"Kalau nak tahu di bilik Inaz dan Gib, siap ada bilik untuk anak. Bukan apa, Inaz lebih suka kalau bekerja sampai lewat, nampak anak di depan mata," katanya yang mesra dengan panggilan Inaz.

Menurut Inaz, beliau sengaja menyediakan bilik khas untuk puterinya, Ruhil Batrisya Agi, 9, kerana tidak mahu anaknya berasa terpinggir lantaran bebanan tugasnya.

Kata Inaz, perasaan bersalahnya pada Batrisya yang kerap ditinggal sewaktu bekerja dengan TV3 dahulu tidak akan diulangi lagi.

Malah katanya, penubuhan Magicdreams juga adalah disebabkan kata-kata keramat daripada anaknya, dua tahun lalu.

"Hati Inaz benar-benar tersentuh ketika itu apabila Inaz sibuk berkemas untuk melakukan tugasan di Dubai, Batrisya pun berkemas kerana nak ikut juga.

"Apabila Inaz jelaskan padanya yang Inaz terpaksa pergi untuk mencari duit persekolahannya, dia bawa tabung dan beritahu dia ada duit, Inaz tidak perlu bekerja lagi. Ketika itulah hati Inaz benar-benar tersentuh," katanya.

Mencerita lanjut, Inaz berkata, selama tujuh jam perjalanan ke Dubai, beliau mengambil keputusan untuk berhenti kerja di TV3 tanpa mempunyai apa-apa perancangan.

Beliau hanya mampu bertahan menjadi suri rumah sepenuh masa untuk tempoh beberapa bulan sahaja, selepas itu Inaz mula memikirkan soal pekerjaan.

"Mungkin disebabkan selama ini Inaz bekerja, jadi bila lama duduk di rumah. Inaz jadi bosan. Inaz perlu pekerjaan yang tidak menghalang Inaz daripada mengurus anak.

"Setelah berbincang, Inaz dan Gib sepakat menubuhkan syarikat ini. Sebenarnya tidak mudah untuk kami membuka syarikat ini, tapi setelah melalui pahit maung, akhirnya kami dapat juga apa yang dihajati selama ini," katanya tersenyum.

Syarikat yang terletak di Jalan Mutiara Tropicana 3, Selangor ditubuhkan dua tahun lalu bukan sahaja beroperasi sebagai produksi penerbitan tetapi juga sebagai agensi media.

Menurut Inaz, syarikat yang mempunyai enam kakitangan tetap itu antaranya menyediakan perkhidmatan video korporat, TV komersial, penerbitan dokumentari, program TV dan agensi pengiklanan.

"Kami bukan sekadar melakukan kerja-kerja penerbitan yang selalunya diterajui oleh Gib, malah turut memberi nasihat kepada klien. Bab itu kerja Inaz.

"Disebabkan pernah bekerja dengan penerbitan, Inaz tahu waktu yang sesuai untuk masuk iklan. Setiap info yang diberi kepada pelanggan dibuat berdasarkan pengalaman Inaz sewaktu bekerja dahulu dan mereka berpuas hati dengan perkhidmatan kami," jelasnya.

Memandangkan kedua-duanya pernah bekerja di belakang tabir, jadi segala selok belok penerbitan dilakukan sendiri tanpa mengharapkan bantuan luar.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Dunia baru Nas Adila

Posted:

Dunia baru Nas Adila

Dunia baru Nas Adila


BANGGA di hadapan Green Clean Car Wash, perniagaan yang diusahakannya.


Dengan semangat dan kesungguhan, Nas Adila yang sebelum ini pernah muncul dengan dua album sekitar awal tahun 2000, tekad berkongsi modal bersama pengurusnya, Redz untuk membuka Pusat Kecantikan Kereta Green Clean Car Wash.

Jika dahulu anak kelahiran Kampung Melayu Majidi, Johor Bahru, Johor ini sering menghiburkan peminat di pentas persembahan, kini masanya banyak dihabiskan di Kompleks Otomobil, Seksyen 15, Shah Alam, Selangor, membelai 'kotak besi' yang dihantar untuk 'dimandikan'.

"Sekarang ini, di sinilah tempat Nas menghabiskan masa sekiranya tiada undangan menyanyi atau persembahan.

"Tetapi jika ada undangan atau kerja luar, Nas akan pastikan akan ada masa untuk menjenguk Green Clean ini setiap hari," ujar pemilik nama sebenar, Nas Adila Mohd. Dan ketika ditemui S3 di premis perniagaannya itu, baru-baru ini.

Tambah penyanyi yang akan tampil dengan lagu terbaru, I Love U itu, dia juga akan turun padang mencuci kereta yang dihantar pelanggan bersama-sama dengan pekerjanya.

Bagi pelantun lagu Bidadari Cinta, sejak memulakan perniagaan tiga bulan lalu, dia tidak betah dengan hanya memerhatikan pekerjanya menjalankan rutin mencuci kereta.

"Nas jadi tidak senang sekiranya hanya duduk dan memerhatikan sahaja apa yang mereka buat. Jadi, apabila kerja di bahagian pengurusan telah siap dan ada kereta yang hendak dicuci, tangan Nas jadi 'gatal' untuk bermain dengan sabun.

"Bagi Nas, mencuci kereta bersama pekerja memberikan lebih kepuasan, selain dapat merapatkan jurang di antara Nas dengan pekerja.

"Lagi pun, Nas rasa sekiranya Nas turut sama melakukan kerja-kerja mencuci kereta, itu akan memberikan lebih kepuasan kepada pelanggan.

" Maklumlah, mata wanita ini lebih tajam. Ditambah dengan sikap cerewet, pasti habuk yang secalit pun dapat dikesan," tambahnya yang turut meminati bidang tarian.

Jelas gadis berusia 25 tahun itu lagi, premis perniagaannya pernah menerima 25 kenderaan sehari dan itulah rekod tertinggi yang pernah dicatatkan sejak Green Clean Car Wash beroperasi.

Itu membuatkan Nas dan pekerja tidak menang tangan untuk mencuci kesemua kenderaan yang ada.

"Alhamdulillah, rezeki setakat ini baik. Lagipun, kami dapat tender dari syarikat kenderaan, Toyota di mana setiap kereta baru yang dijual, akan dicuci terlebih dahulu sebelum dihantar kepada pelanggan.

"Selain itu, ahli kelab Proton Saga (Prossboc) juga sering menghantar kereta mereka di sini untuk dicuci.

"Soal penat... tak usah cakaplah tetapi di sebalik kepenatan itu, timbul keseronokan apabila pelanggan berpuas hati dengan khidmat yang kami berikan," ujar Nas Adila.

Premis berkenaan juga dijadikan tempat latihan menari pada sebelah malam iaitu selepas operasi cucian kereta tamat pada pukul 10 malam.

"Apabila sudah tiada kereta yang masuk pada sebelah malam, Nas akan mulakan sesi latihan menari. Mungkin selepas ini, Nas ingin meletakkan cermin pula untuk memudahkan Nas membuat laithan," ujarnya mengakhiri bicara tengah hari itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved