Selasa, 3 Disember 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Gempa sederhana landa Mindanao, tiada tsunami

Posted: 03 Dec 2013 07:27 PM PST

KUALA LUMPUR 4 Dis. - Satu gempa bumi sederhana berukuran 5.6 pada Skala Richter melanda Mindanao, Filipina pada 7.58 pagi ini.

Menurut Jabatan Meteorologi Malaysia, gempa bumi itu berpusat di 55 kilometer (KM) tenggara Davao, Filipina dan 885 KM timur laut Kinabatangan, Sabah.

Tiada ancaman tsunami dilaporkan. - BERNAMA

Lagi parti tarik diri sertai pilihan raya Bangladesh

Posted: 03 Dec 2013 11:39 AM PST

DHAKA 4 Dis. - Krisis politik Bangladesh semakin meruncing apabila sebuah lagi parti politik utama menarik diri daripada terlibat dalam pilihan raya umum pada awal tahun depan, ketika tujuh lagi kematian dicatatkan di sini, semalam ekoran bantahan antikerajaan yang berlarutan.

Hussain Muhammad Ershad yang memimpin Parti Jatiya, parti ketiga terbesar dan sekutu penting dalam gabungan Liga Awami yang memerintah kerajaan berkata, partinya tidak akan bertanding pada pilihan raya umum yang diadakan pada 5 Januari depan atas sebab situasi politik di negara ini yang tidak stabil.

Pengumuman Hussain dilakukan sehari selepas gabungan pembangkang, Parti Nasionalis Bangladesh dan sekutunya mengambil langkah sama.

Disebabkan banyak parti tidak bertanding, saya dan Parti Jatiya juga tidak akan mengambil bahagian dalam pilihan raya pada awal tahun depan," katanya. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved