Rabu, 16 Oktober 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


UMW Toyota dedah dua model baharu di IGEM

Posted: 16 Oct 2013 11:29 AM PDT

Ismet Suki bergambar bersama Toyota Camry Hybrid pada Persidangan dan Pameran Produk Eko dan Teknologi Hijau Antarabangsa (IGEM) 2013 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, baru-baru ini.

KUALA LUMPUR 16 Okt. - UMW Toyota Motor (UMW Toyota) telah mempamerkan kehebatan dua buah model kenderaan baharunya, Toyota Camry Hybrid dan Toyota Concept Plug-In Hybrid NS4 pada Persidangan dan Pameran Produk Eko dan Teknologi Hijau Antarabangsa (IGEM) 2013.

UMW Toyota dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini berkata, penyertaan UMW Toyota dalam IGEM pada tahun ini merupakan penyertaan kali keempat.

Jelas kenyataan itu, ruang pameran UMW Toyota juga merupakan antara ruang pameran yang terbesar di IGEM 2013.

"Ruang pameran kami turut mendapat perhatian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang sudi membuat lawatan pada minggu lalu," kata kenyataan tersebut.

IGEM 2013 yang diadakan di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur di sini dan ia telah berlangsung selama tiga hari bermula 10 Oktober lepas .

Tema pameran itu adalah 'Memajukan pertumbuhan hijau dan keusahawanan global.'

Jelas kenyataan, ruang pameran UMW Toyota juga berjaya menarik perhatian pengunjung berikutan jenama syarikat yang tidak asing dalam industri automotif dunia.

Model Toyota Camry Hybrid dan Toyota Concept Plug-In Hybrid NS4, merupakan dua buah model kereta yang hangat diperkatakan dalam industri pada waktu ini.

Presiden UMW Toyota, Datuk Ismet Suki berkata, syarikat merancang untuk menjadikan Toyota Camry Hybrid sebagai model pemasangan tempatan (CKD) untuk pasaran Malaysia.

"CKD akan membenarkan persaingan harga untuk kenderaan hibrid di negara ini," ujarnya.

Toyota Camry Hybrid merupakan kenderaan 2.5L hibrid penuh, dijanakan oleh sistem pemanduan sinergi hibrid.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved