Rabu, 16 Oktober 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Menteri antara 8 terkorban kejadian serangan berani mati di Pakistan

Posted: 16 Oct 2013 09:15 AM PDT

PESHAWAR 17 Okt. - Sekurang-kurangnya lapan orang terbunuh termasuk seorang Menteri Undang-undang wilayah, apabila pengebom berani mati menyerang satu perhimpunan agama di barat laut Pakistan hari ini.

Serangan yang turut mencederakan 25 orang awam itu berlaku ketika menteri undang-undang di wilayah Khyber Pakhtunkhwa, Israr Ullah Gandapur bertemu tetamu yang menyambut beliau pada Hari Raya Aidiladha, kata Menteri Kesihatan wilayah, Shaukat Yousafzai kepada AFP.

"Saya sempat bercakap dengan adik menteri tersebut dan dia memberitahu saya bahawa Israr mati dalam keadaan syahid," kata Shaukat lagi. - AFP

11 tapak serangan senjata kimia di Syria diperiksa

Posted: 16 Oct 2013 09:12 AM PDT

HAGUE 17 Okt. - Pemerhati senjata kimia dunia hari ini berkata, pasukan pemeriksa sudah memeriksa 11 daripada 20 tapak yang dikenal pasti oleh Damsyik dalam usaha menghapuskan senjata yang diharamkan kepada Syria itu.

"Pertubuhan bagi Pencegahan Senjata Kimia (OPCW) kini sudah menjalankan aktiviti pengesahan di 11 kawasan secara keseluruhannya," kata Pertubuhan Larangan Senjata Kimia yang berpangkalan di Hague.

OPCW mendedahkan bahawa terdapat 20 tapak untuk dilakukan pemeriksaan di Syria. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved