Rabu, 16 Oktober 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


4 parah nahas libatkan 3 kereta di Bukit Putus

Posted: 16 Oct 2013 07:44 PM PDT

KUALA PILAH 17 Okt. - Empat orang cedera parah dalam satu kemalangan membabitkan tiga kereta di Jalan Kuala Pilah-Seremban dekat Bukit Putus di sini awal pagi ini.

Mereka yang cedera ialah dua penumpang kereta Perodua Myvi serta pemandu Naza Citra dan Proton Saga BLM yang terlibat dalam kemalangan kira-kira pukul 6 pagi itu.

Identiti kesemua mangsa belum dapat dipastikan dan semua mangsa kini menerima rawatan kecemasan di Hospital Tuanku Ampuan Najihah di sini. - UTUSAN ONLINE

Tiga beranak maut nahas

Posted: 16 Oct 2013 11:29 AM PDT

Oleh ALI MAHMOOD dan MOHAMAD HARITH MOHAMAD NIZAR
pengarang@utusan.com.my

PERODUA Alza yang terlibat dalam kemalangan di Kilometer 49.0, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bukit Tinggi, Bentong, semalam.

BENTONG 16 Okt. - Kegembiraan suami isteri anggota tentera dan anak perempuan mereka meraikan Hari Raya Aidiladha bersama keluarga di kampung semalam, bertukar tragedi apabila mereka maut dalam kemalangan di Kilometer 49.0, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bukit Tinggi di sini hari ini.

Kemalangan ngeri itu berlaku pukul 6.50 pagi ketika mangsa, Jiman Raup, 32, bersama isteri, Nik Zaieyahaliza Ya, 29, dan anaknya, Nurul Damia, 2, dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di ibu negara dari Terengganu.

Tiba di tempat kejadian, kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza dinaiki tiga beranak itu tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah lori tangki yang datang dari arah Raub, Pahang.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Mansor Mohd. Noor berkata, ketiga-tiga mangsa maut di tempat kejadian akibat mengalami kecederaan parah di badan dan kepala.

"Semasa kejadian, suami isteri terbabit yang bertugas di Cawangan Sumber Manusia, Markas Tentera Darat, Kementerian Pertahanan (Kementah) di Kuala Lumpur dalam perjalanan dari Terengganu menuju ke ibu negara.

"Kenderaan dipandu oleh Jiman dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas merempuh pembahagi jalan dan melambung memasuki laluan bertentangan lalu bertembung dengan sebuah lori tangki," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Bentong di sini hari ini.

Beliau berkata, dalam kejadian itu, pemandu lori tangki dikenali sebagai Abdul Rahman, 38, tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurutnya, semasa kemalangan, cuaca dalam keadaan baik dan permukaan jalan raya juga kering.

Katanya, mayat tiga beranak itu telah dihantar Hospital Bentong untuk dibedah siasat.

"Punca sebenar kemalangan masih dalam siasatan dan polis menyiasat kes ini di bawah Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved