Isnin, 5 Disember 2011

Utusan Online - Keluarga


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Keluarga


Pergi berbulan madu semula

Posted:

Pergi berbulan madu semula

Pergi berbulan madu semula

Oleh mariatul qatiah zakaria
maria.zakaria@utusan.com.my

BULAN madu antara agenda penting bagi pasangan yang baru berkahwin dan ia lazimnya dirancang selepas selesai semua majlis yang diadakan.

Ini kerana bulan madu sering dikaitkan dengan keindahan, kebahagiaan dan keseronokan kepada setiap pasangan pengantin baru memulakan fasa baru dalam kehidupan masing-masing.

Tetapi bagi pasangan yang telah lama mendirikan rumah tangga dan ingin berbulan madu buat kali kedua, ia merupakan satu perkara yang dialu-alukan malah hari ini ia seakan-akan sudah menjadi trend bagi pasangan suami isteri bercuti bersama dalam usaha membantu mengukuhkan perkahwinan dan institusi keluarga serta menyegarkan kembali keintiman dan komitmen perkahwinan mereka selama ini.

Dalam masa yang sama, inilah masanya mencari waktu yang lebih privasi untuk mereka bersama setelah masing-masing penat menguruskan kerjaya dan keluarga.

Kiranya, percutian bulan madu adalah 'hadiah'untuk merehatkan minda dan tekanan, selain dapat mengulit kemesraan selepas bergelar suami isteri.

Begitupun, adakah setiap pasangan itu membuat persediaan untuk pergi berbulan madu? Dan perlukah anda pergi berbulan madu untuk kali kedua?

Jawapannya sudah pasti ya, meskipun tidak sama keterujaannya seperti awal perkahwinan dahulu, tetapi ia dapat menyegarkan kembali hubungan bersama.

Bagaimanapun, untuk berbulan madu kali kedua ini, pasangan dinasihatkan agar tidak membawa anak bersama-sama dalam percutian ini.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved