Jumaat, 16 Disember 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Gabungan gaya Hollywood, Asia

Posted:

Gabungan gaya Hollywood, Asia

Gabungan gaya Hollywood, Asia

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar HUSH PUPPIES


KOLEKSI Hush Puppies sesuai digayakan oleh seisi keluarga.


WARNA merah, hitam dan hijau memang sinonim dengan perayaan Krismas dan Tahun Baru Cina. Bersedialah untuk gaya glamor ala Hollywood dengan koleksi musim sejuk Hush Puppies Apparel terbaru yang dilancarkan pada November lalu.

Berlatarkan era 1950-an hingga 1960-an, Koleksi Musim Sejuk Palm Springs mendapat inspirasi daripada siri televisyen dan ikon stail seperti Mad Men, Brigette Bardot, Jackie Onassis dan Twiggy.

"Jenama Hush Puppies terkenal kerana cogan katanya 'keselesaan-sepanjang-hari'. Kami telah memilih warna yang abadi walaupun selepas perayaan Krismas, dengan pelbagai warna biru-hijau (teal), merah manggis (maroon), hijau bambu, ungu dan sedikit putih, kelabu, perang dan hitam, yang boleh bertukar dengan mudah untuk disesuaikan dengan keadaan lain," kata Celeste Tee, Pengurus Pemasaran Shoe Connection Sdn. Bhd, Malaysia dan Singapura.

Koleksi Palm Springs memperagakan pakaian dalam bentuk cetakan, berpetak, bintik polka, dan jalur klasik Amerika. Koleksi ini moden, namun ia mengekalkan nostalgia dalam corak dan potongannya.

"Hush Puppies Apparels memenuhi keperluan keseluruhan keluarga dengan koleksi kanak-kanak memaparkan campuran rona yang lembut, paling sesuai untuk dipakai oleh kanak-kanak lelaki dan perempuan bagi menghadiri majlis hujung tahun," kata Celeste.

Pilihan warna bagi kanak-kanak adalah dalam julat merah muda, ungu, putih dan kelabu. Warna fuchsia, kelabu dan hitam yang lebih gelap untuk kanak-kanak perempuan, manakala warna sedikit kekuningan untuk budak lelaki!

Untuk perayaan tempatan seperti Tahun Baru Cina pada Januari 2012, Hush Puppies akan melancarkan Koleksi Musim Bunga yang diberi nama Asian Fusion pada Disember ini.

Mengumpil inspirasi daripada sejarah negara China, koleksi ini juga menggunakan pengaruh daripada pakaian ciptaan Louis Vitton dan Dris Van Noten, yang memperagakan lengan kimono dan kolar mandarin bercorak flora gaya Asia.

"Rona warna kemerah-merahan akan menjadi warna yang dominan dalam koleksi Asian Fusion dengan warna daripada merah lakuer, jingga Hermes dan jingga kesumba hingga warna biru porselin. Kami juga telah menggabungkan warna-warna neutral seperti putih dan coklat tanah, menekankan reka bentuk yang abadi," tambah Celeste.

Bagi memastikan hanya kapas terbaik sahaja digunakan, maka Koleksi Asian Fusion diperbuat daripada bahan linen ringan yang selesa, lembut dan baik untuk digunakan sebagai pakaian padanan atau gabungan bagi majlis khas. Beberapa ciri yang menarik turut ditampilkan iaitu corak cetak flora Oriental, frog closure, kolar mandarin, dan paiping berkontras atau rona atas rona.

Koleksi Palm Spring dan Koleksi Asian Fusion sangat disukai wanita, lelaki dan kanak-kanak, selain mempunyai sesuatu untuk semua ahli keluarga. Koleksi- koleksi baru ini boleh didapati mulai Disember 2011 hingga Mac 2012 di gedung-gedung utama.

Selain itu, pada tahun 1958, Hush Puppies telah mencipta sepatu kasual pertama di dunia, sekali gus mengisyaratkan permulaan gaya hidup santai yang terdapat hari ini.

Dengan menggunakan sued lentur yang digabungkan dengan tapak krep ringan, Hush Puppies telah mencipta sepatu yang lembut, mampu 'bernafas' dan amat selesa. Ia suatu inovasi yang akhirnya mengubah jenis sepatu yang kita pakai hari ini.

Berbentuk santai dan klasik, Hush Puppies telah mengembangkan koleksinya bagi merangkumi busana kasual dan kini terdapat di lebih 135 negara di seluruh dunia.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved