Selasa, 6 Disember 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Bekal produk spa halal

Posted:

Bekal produk spa halal

Bekal produk spa halal

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar WAHIDIN SALIM


Juhara Ibrahim (kiri), Norizan Zulkifli dan Monaliza Mohtar (kanan) pembekal tunggal Chrisna di Malaysia.


PERNIAGAAN spa tumbuh bak cendawan selepas hujan. Di mana-mana sahaja baik di bandar atau di pekan kecil kita pasti akan menjumpai spa.

Apabila mengunjungi spa, jiwa terasa tenang dengan bau-bauan harum bunga-bungaan dan herba yang mampu menenangkan perasaan. Bau-bauan ini amat berbeza dengan produk yang kita gunakan di rumah.

Kebiasaannya produk yang digunakan di spa memang dibuat khusus untuk pusat-pusat rawatan kecantikan seperti ini. Bahan-bahan seperti tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, herba, madu dan minyak kelapa adalah antara bahan utama yang digunakan di dalam produk spa.

Antara produk spa yang mendapat sambutan hebat dan menggalakkan daripada pengusaha di sini ialah produk Chrisna yang dikeluarkan di Indonesia. Chrisna mempunyai berpuluh-puluh jenis produk khusus untuk kegunaan spa berasaskan bahan semula jadi.

Tertarik dengan produk ini dan telah mencuba untuk kegunaan sendiri, Juhara Ibrahim pula kini menjadi pembekal Chrisna di Malaysia. Bersama-sama rakan kongsi, Norizan Zulkifli dan Monaliza Mohtar, Juhara giat memperkenalkan Chrisna kepada pengusaha-pengusaha spa di seluruh Malaysia.

Menurut Juhara yang juga Ketua Biro Kebajikan, Keluarga dan Masyarakat Dewanita Selangor ini, syarikat milik mereka bertiga, Al'Asal Resources merupakan pengedar tunggal Chrisna di Malaysia yang kini beroperasi di Seksyen 9, Shah Alam, Selangor.

Beliau menambah, Chrisna sebenarnya sudah berada di pasaran Indonesia selama 10 tahun dan amat dikenali di negara tersebut.

Pembuatannya yang amat menitik beratkan kesucian dan kebersihan menarik hati pengguna untuk menggunakannya.

Selain itu, bahan-bahan yang digunakan seperti kelapa, epal, anggur, madu, strawberi, sirih dan sebagainya amat sesuai dalam penjagaan dan perawatan tubuh dan wajah. Paling penting produk ini tidak mengandungi bahan-bahan kimia.

''Memang terdapat banyak produk spa di pasaran tetapi produk Chrisna ini bersih, suci, halal dan boleh digunakan tanpa rasa ragu-ragu terutamanya bagi mereka yang hendak menunaikan haji dan umrah.

''Chrisna mempunyai 40 jenis produk. Bagi sabun sahaja kami mempunyai 10 jenis sabun yang dibuat daripada bahan-bahan yang berbeza yang mempunyai fungsi yang berbeza juga,'' kata Juhara yang ditemui, baru-baru ini.

Beliau berkata, antara keistimewaan lain Chrisna ialah produk ini tidak mempunyai stok yang disimpan lama. Ia sentiasa baru dan segar kerana sesuatu barangan hanya akan dibuat setelah mendapat pesanan daripada pelanggan.

Selain sabun, ujar Juhara, Chrisna juga mempunyai beberapa jenis minyak seperti minyak angin aromaterapi, minyak urut aromaterapi, minyak slim dan parem aromaterapi.

Selain menjadi pembekal kepada spa, Juhara bersama rakan kongsinya amat menggalakkan ibu tunggal dan sesiapa sahaja menjadi agen kepada produk Chrisna dengan modal yang minimum dan keuntungan yang berbaloi.

Kepada yang berminat, bolehlah menghubungi Juhara di talian 013-3626505.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved