Ahad, 9 Februari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


6 tentera kena waran tangkap cuba bunuh pemimpin

Posted: 09 Feb 2014 10:14 AM PST

BANGKOK 10 Feb. - Sebuah mahkamah di Thailand meluluskan waran tangkap ke atas enam anggota tentera yang disyaki terlibat merancang untuk cuba membunuh seorang ketua aktivis prokerajaan bulan lalu, menurut sebuah akhbar semalam.

Akhbar Bangkok Post melaporkan, Mahkamah Udon Thani di timur laut Thailand meluluskan waran tangkap terhadap beberapa anggota tentera yang berpangkalan di sebuah kem tentera di wilayah barat Kanchanaburi.

Keenam-enam anggota tentera itu ditangkap atas dakwaan terlibat dalam insiden tembakan membabitkan pemimpin utama kumpulan Baju Merah, Kwanchai Praipana pada 21 Januari lalu.

Sebelum itu, Kwanchai cedera parah di tangan dan lutut, akibat terkena dua das tembakan seorang lelaki bersenjatakan raifal M16, namun dia terselamat. - dpa

Dua maut kereta api tergelincir di Perancis

Posted: 09 Feb 2014 08:27 AM PST

MARSEILLE, Perancis 10 Feb. - Dua penumpang maut apabila kereta api yang dinaiki mangsa tergelincir dari landasan setelah dirempuh seketul bongkah batu yang jatuh daripada pergunungan berdekatan di Alps, Perancis, semalam, kata pegawai.

Tambahnya lagi, rempuhan tersebut turut menolak beberapa gerabak kereta api berkenaan ke pinggir cerun di kawasan pergunungan itu.

Menurut pegawai itu lagi, sembilan penumpang cedera ringan manakala salah seorang dari mereka parah dalam kemalangan berkenaan pagi semalam, membabitkan laluan popular pelancong di antara perkampungan Saint-Benoit dan Annot, di tenggara Perancis. - REUTERS

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved