Ahad, 9 Februari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Pelancong Jerman maut terjatuh dari puncak Kinabalu

Posted: 09 Feb 2014 07:16 PM PST

KOTA KINABALU 10 Feb. - Seorang pelancong wanita warga Jerman maut selepas terjatuh dari puncak Gunung Kinabalu dekat sini awal pagi ini.

Perkara itu disahkan oleh Ketua Polis Daerah Ranau, Deputi Supritendan Abd. Rahman kassim.

Menurut beliau, kejadian dikatakan berlaku ketika mangsa sedang menunggu matahari terbit. - UTUSAN ONLINE

Suri rumah maut diragut

Posted: 09 Feb 2014 10:31 AM PST

Oleh ASLIZA MUSA
utusanperak@utusan.com.my

Shemavarthini

IPOH 9 Feb. - Seorang suri rumah maut setelah terjatuh dan kepalanya terhentak di tebing konkrit apabila motosikal yang ditunggangnya hilang kawalan akibat diragut di Jalan Hospital, Slim River semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4.35 petang itu, mangsa, M. Shemavarthini, 26, yang mengalami pendarahan di bahagian kepala menghembuskan nafas terakhir di Hospital Slim River pada pukul 5.02 petang.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Othman Nanyan berkata, mangsa yang menunggang motosikal bersendirian itu dalam perjalanan untuk mengambil ibu saudaranya yang bekerja sebagai tukang cuci di hospital berkenaan.

Katanya, setibanya di tempat kejadian, mangsa diekori sebuah motosikal yang ditunggang seorang lelaki dan sebuah lagi motosikal yang ditunggang lelaki lain serta pembonceng wanita.

"Salah seorang suspek kemudian bertindak meragut rantai leher yang dipakai mangsa menyebabkannya hilang kawalan lalu terjatuh.

"Topi keledar yang dipakai pula tertanggal hingga menyebabkan kepala mangsa terhentak pada tebing konkrit jalan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut beliau, kejadian itu menyebabkan mangsa mengalami pendarahan di kepala dan disahkan meninggal dunia selepas setengah jam menerima rawatan di Wad Kecemasan, Hospital Slim River.

Katanya, barangan mangsa yang diragut adalah rantai leher perkahwinan atau 'thali' dipercayai diperbuat daripada emas yang dianggarkan bernilai RM5,000.

"Kita mencari dua individu iaitu Farizul Hezry Mohamad, 29, dan Shamsiah Asrik, 16, yang berasal dari Taman Genting Permai dan Kampung Sungai Masin dekat Batang Kali, Selangor, untuk membantu siasatan.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai mereka diminta tampi menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Tanjung Malim 05-4526999 atau Pegawai Penyiasat, Asisten Supritendan Sila Anak Kadong di 019-2659641," ujarnya.

Kata beliau, kes itu diklasifikasikan sebagai kes bunuh dan disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved