Isnin, 23 Disember 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Asus pertaruh kombinasi peranti serba guna

Posted: 23 Dec 2013 06:16 AM PST

Asustek Computer Malaysia Sdn.Bhd (ASUS) terus unggul dalam memacu pembangunan teknologi perhubungan mereka apabila memperkenalkan dua jenis telefon bimbit pintar dalam golongan phablet.

Kehadiran model yang dilengkapi spesifikasi serta piawaian reka bentuk elegan itu sudah tentu akan menarik perhatian pengguna masa kini.

Tampil memperkenalkan dua peranti bagi memberi pilihan kepada penguna memilih gajet yang menepati cita rasa mereka, Asus mempertaruhkan Fonepad Note 6 dan Fonepad 7.

Menariknya, kedua-dua peranti ini membolehkan pengguna membuat panggilan terus melalui phablet terbabit.

Dengan pemproses Intel Inside 1.6 Giga herz Atom Z2560 Dual Core, Fonepad Note 6 menyediakan paparan definisi penuh (HD) Super IPS+ dengan kamera belakang beroperasi pada lapan mega piksel.

Disempurnakan bersama ciri multimedia menyeluruh merangkumi fungsi audio profesional SonicMaster, sudah tentu memberikan pengalaman audio yang sempurna.

Beberapa fungsi khas turut dibina termasuk ruang storan yang mampu menyimpan data sehingga lima giga bait menerusi Asus WebStorage, memo suara, panggilan suara serta sokongan Smart Peek dengan penggunaan stylus.

Sementara itu bagi Fonepad 7 yang berukuran tujuh inci serta ketebalan 10.5 milimeter, peranti ini dikuasakan oleh sistem operasi Android 4.2 Jelly Bean dengan pemproses Intel Atom 1 giga herz Dual Core.

Melalui sudut paparan panel terbaiknya pula, ia bakal memberi kepuasan tontonan maksimum kepada pengguna.

Dibina dengan paparan WXGA (1280 x 800), ia turut lengkapi dengan kamera belakang lima mega piksel serta kamera hadapan 1.2 mega piksel.

Selain itu, telefon bimbit ini turut dibina dengan dua pembesar suara di bahagian hadapan dengan teknologi SonicMaster bagi memberikan pengalaman hiburan dan bunyi yang menakjubkan.

Disokong dengan fungsi data 3G selular, Fonepad 7 pasti menghubungkan pengguna dengan dunia luar tanpa batasan.

Jangka hayat bateri menyokong penggunaan sehingga 720P video, kecerahan 100 nits, sambungan WLAN atau 3G serta log masuk Gmail untuk email dan kemas kini.

Bagi mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.asuswebstorage.com

Iconia W4 taruhan baharu Acer

Posted: 23 Dec 2013 06:16 AM PST

Mempertaruhkan pemproses Intel Baytrail Z3740, Acer membawakan Iconia W4 untuk kegunaan peminat tablet. Teknologi daripada Intel Baytrail tersebut merupakan antara teknologi terbaik buat masa kini dalam mengoperasikan sebarang perisian yang terdapat pada Windows.

Selain itu, tablet tersebut turut dilengkapi bersama grafik Intel HD (Generation 7, Baytrail), dengan platform Windows 8 serta paparan skrin sesentuh seluas lapan inci dengan kadar resolusi 1280 x 800 piksel.

Paparan skrin tersebut disokong oleh teknologi LED-Backlit IPS LCD dan memiliki 10 poin panel skrin sesentuh bagi memudahkan sebarang pergerakan dilakukan serta lebih tepat.

Hanya seberat 415 gram, tablet Acer Iconia W4 turut memiliki kelebihan sambungan di bahagian tepi bagi memudahkan operasi serta penggunaannya.

Tablet itu juga turut disertakan bersama slot untuk USB mikro untuk tujuan mengecas, slot SD-mikro sebagai memori tambahan, slot untuk set kepala dan 'line' untuk fon telinga, mikrofon dan HDMI mikro.

Untuk kegunaan Internet, kelebihan sambungan WiFi juga turut di sediakan iaitu 802.11 a/b/g/n pada 2GB RAM.

Antara kelebihan lain adalah accelerometer, mikrofon, kamera hadapan - dua mega piksel dan belakang lima mega piksel untuk kepuasan merakam gambar.

Untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web Acer di www.acer.com.my.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved