Isnin, 23 Disember 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Menteri Kabinet Kuwait letak jawatan

Posted: 23 Dec 2013 03:36 PM PST

KUWAIT 24 Dis. - Menteri-menteri Kabinet Kuwait semalam menyerahkan surat peletakan jawatan mereka kepada Perdana Menteri, Sheikh Jaber al-Mubarak al-Sabah, satu tindakan yang bakal memberi laluan kepada satu rombakan Kabinet.

Peletakan jawatan itu yang dibuat sehari sebelum satu kemungkinan undi tidak percaya ke atas Menteri Pembangunan dan Perancangan, Rola Dashti dilihat sebagai satu cara mengelakkan pergeseran di Parlimen Kuwait.

Speaker Parlimen, Marzouq al-Ghanim berkata, beliau menerima "sepucuk surat rasmi dari kerajaan yang menyatakan bahawa ia tidak akan menghadiri sesi Parlimen pada hari Selasa dan menteri-menteri telah meletak jawatan," lapor agensi berita KUNA. - REUTERS

Lima wartawan Iraq maut ibu pejabat dibom

Posted: 23 Dec 2013 02:13 PM PST

TIKRIT 24 Dis. - Sebuah ibu pejabat stesen televisyen tempatan di utara Baghdad di sini diserang empat pengebom berani yang membunuh seramai lima wartawan dengan lima pekerja yang lain cedera.

Menurut polis, serangan di stesen televisyen Salaheddin itu mengorbankan ketua pengarang berita stesen tersebut, seorang penyunting pengarang, penerbit, penyampai dan pengurus arkib.

Dua daripada pengebom berani mati itu meletupkan diri mereka dan pengawal keselamatan membunuh dua penyerang yang lain ketika mereka menyerbu premis tersebut. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved