Isnin, 23 Disember 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Kanak-kanak empat tahun mati disyaki didera

Posted: 23 Dec 2013 11:07 PM PST

KUALA LUMPUR 24 Dis. - Seorang kanak-kanak berusia empat tahun mati disyaki akibat didera di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini pagi ini.

Mangsa sebelum itu dihantar ke hospital berkenaan oleh ibunya kerana tidak sedarkan diri sehinggalah menghembuskan nafas terakhir ketika menerima rawatan pada pukul 9 pagi ini.

Jurucakap polis berkata, mangsa yang dikatakan menghidap penyakit sawan tinggal bersama ibunya di Sungai Besi di sini bersama tiga lagi adik beradiknya.

Polis masih menunggu laporan bedah siasat untuk memastikan sekiranya terdapat unsur penderaan dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-kanak 2001," katanya. - UTUSAN

Kediaman Timbalan Menteri Dalam Negeri nyaris disamun

Posted: 23 Dec 2013 10:34 PM PST

KUCHING 24 Dis. - Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar nyaris menjadi sebahagian statistik jenayah apabila kediamannya di Green Road di sini cuba dipecah masuk dalam kejadian awal hari ini.

Menurut Ketua Polis Daerah Kuching ACP Roslan Bek Ahmad, dalam kejadian 3.15 pagi itu, perbuatan penjenayah mengumpil tingkap menyebabkan penggera keselamatan di kediaman tersebut berbunyi.

"Sebaik mendengar bunyi penggera, dua anggota polis dan tiga anggota Rela yang sedang meronda di kawasan berhampiran bergegas ke lokasi dan ternampak dua suspek melarikan diri," katanya ketika dihubungi.

Beliau berkata suspek berjaya meloloskan diri ketika dikejar oleh anggota pasukan peronda berkenaan.

Menurutnya siasatan awal polis mendapati penjenayah membuat lubang pada pagar untuk masuk ke kawasan pekarangan rumah.

Sementara itu, Setiausaha Sulit Kanan kepada Timbalan Menteri itu, Wan Hamzah Wan Paee berkata Wan Junaidi sekeluarga tiada di rumah kerana sedang bercuti.

Saya akan berjumpa dengan pihak polis bagi mendapat laporan lengkap mengenai kejadian, katanya. - BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved