Selasa, 12 November 2013

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


MMM sasar jual Mitsubishi Attrage 500 unit sebulan

Posted: 12 Nov 2013 10:41 AM PST

Mitsubishi Attrage merupakan model eco-sedan segmen B pertama di pasaran Malaysia yang dilancarkan di Kuala Lumpur, semalam. - IHSAN CHINA PRESS

KUALA lUMPUR 12 Nov. - Mitsubishi Motors Malaysia (MMM), pengedar rasmi kenderaan Mitsubishi di Malaysia, menyasarkan untuk menjual 500 unit sebulan untuk model baharu Mitsubishi Attrage.

Attrage yang dilancarkan hari ini merupakan model eco-sedan segmen B pertama di pasaran Malaysia dan telah mendapat sambutan yang baik di Thailand.

Ketua Pegawai Eksekutif MMM. Tetsuya Oda berkata, di negara jiran model tersebut berjaya dijual sebanyak 10,000 unit dalam tempoh empat bulan.

Bercakap pada pelancaran Mitsubishi Attrage di sini, beliau berkata, syarikat menyasarkan untuk mencapai sasaran jualan tahunan sebanyak 15,000 unit tahun ini.

"Selain itu, disasarkan penguasaan pasaran sebanyak 4.9 peratus dalam segmen kereta bukan nasional bagi tahun kewangan April 2013 hingga Mac 2014," jelas beliau.

Turut hadir dalam pelancaran itu ialah Pegawai Eksekutif Kanan Mitsubishi Motors Corporation (MMC) Jepun, Morikazu Chokki.

Attrage memiliki kecekapan bahan api terunggul dalam kelasnya dengan penggunaan minyak 21 kilometer per liter yang berdasarkan pengukuran data dalaman berpandukan New European Driving Cycle (NEDC).

Diperkasa oleh enjin moden dan ringan 1.2 liter dengan 80 PS dan kuasa kilas 106 Nm, unit enjin tiga silinder MIVEC digandingkan dengan transmisi manual lima kelajuan atau Transmisi Berubah-ubah Berterusan (CVT) INVECS-III yang lancar dan cekap.

Mitsubishi Attrage dijual pada harga RM59,212.50 (model GL (MT)), model GS CVT (RM67,978.50) dan Attrage SE berharga RM75,796.50 seunit.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved