Selasa, 12 November 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Penyerang Al-Ahly 'di gantung' kerana tunjukkan sokongan pada Mursi

Posted: 12 Nov 2013 10:25 AM PST

KAHERAH 13 Nov. - Seorang pemain penyerang kelab bolasepak Al-Ahly dilarang daripada menyertai sebarang perlawanan akan datang selepas menunjukkan sokongan kepada Presiden Mesir yang digulingkan, Mohamed Mursi, dalam satu perlawanan yang diadakan Ahad lalu.

Pemain tersebut, Ahmed Abdul Zaher, dikatakan menunjukkan simbol 'empat jari' sewaktu meraikan jaringannya dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara Afrika.

Larangan tersebut bermaksud beliau tidak akan diturunkan sewaktu kelab Al-Ahly mengambil bahagian di dalam pertandingan Piala Dunia Kelab FIFA di Maghribi yang akan diadakan bulan hadapan. - AGENSI

Taliban nafi pembunuhan Haqqani jejaskan perjuangan di Afghanistan

Posted: 12 Nov 2013 10:00 AM PST

KABUL 13 Nov. - Kumpulan Taliban Afghanistan semalam menafikan pembunuhan pemimpin kanan rangkaian Haqqani akan memberi kesan ke atas kempen militan mereka.

Lelaki bersenjata yang tidak dikenali menembak mati anak sulung pengasas kumpulan itu, Nasiruddin Haqqani, ketika dia membeli roti di pinggir Islamabad, kelmarin.

Haqqani merupakan pembiaya ketua rangkaian kumpulan militan Haqqani yang bersekutu dengan kumpulan Taliban Afghanistan dan paling ditakuti oleh kumpulan tentera yang diketuai tentera Amerika Syarikat di Afghanistan. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved