Selasa, 12 November 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Penunggang motosikal hilang kaki akibat kemalangan

Posted: 12 Nov 2013 10:14 PM PST

Oleh ZAINAL AZHAR MOHAMED

BATU PAHAT 13 Nov. - Seorang penunggang motosikal bukan sahaja putus kaki kanan akibat kemalangan dengan sebuah kereta di Tanjung Labuh di sini semalam, malah kakinya itu juga hilang dan belum ditemui sehingga hari ini.

Dalam kemalangan pukul 2.30 petang itu, Muhammad Taufiq Ruzman, 23, putus di bahagian pertengahan betis selepas dia merempuh sebuah kereta.

Seorang saksi, Hamizi Kamran, 39, berkata, kemalangan berlaku ketika mangsa dalam perjalanan dari Tanjung Labuh menghala ke bandar menunggang motosikal Yamaha 125Z.

"Ketika sampai di simpang Bukit Kelicap di sini, mangsa telah merempuh sebuah kereta jenis Nissan Latio dan menyebabkan kakinya terputus dan dia tercampak di atas jalan raya," katanya.

Namun bahagian kaki yang putus itu sehingga kini gagal ditemui oleh orang ramai termasuk anggota polis yang turut menggunakan khidmat anjing pengesan. - UTUSAN ONLINE

Ops ID: 20 pengawal keselamatan warga Filipina ditahan

Posted: 12 Nov 2013 08:00 PM PST

MANJUNG 13 Nov. - Sebanyak 20 warga Filipina yang bekerja sebagai pengawal keselamatan ditahan dalam Ops ID di sekitar Petaling Jaya, Selangor awal pagi ini kerana menggunakan MyKad palsu dan milik orang lain.

Ketua Pengarah Pendaftaran Negara, Datuk Jariah Mohd. Said berkata, mereka akan didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya hari ini. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved