Isnin, 11 November 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


100 orang terkorban dalam kejadian ribut di Somalia minggu lalu

Posted: 11 Nov 2013 09:37 AM PST

BOSASSO, Somalia 12 Nov. - Sekurang-kurangnya 100 orang terkorban selepas ribut tropika melanda Somalia minggu lalu di wilayah semi autonomi Puntland, kata Presidennya Mohamud Farole, hari ini sambil merayu kepada bantuan daripada mana-mana agensi keselamatan.

"Ribut kuat melanda bandar Bandarbeyle dan Eyl pada hari Sabtu dan Ahad lalu, dengan beratus-ratus buah rumah dan binatang ternakan dihanyutkan ke laut, ujar Farole kepada pemberita.

Beliau turut merayu kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) supaya menyalurkan bantuan kepada mangsa yang memerlukan, selain satu jawatankuasa sudah dibentuk bagi menyiasat punca kejadian serta nilai kerosakan. - REUTERS

Serangan mortar korbankan lima pelajar

Posted: 11 Nov 2013 09:36 AM PST

DAMSYIK 12 Nov. - Serangan bom mortar di sebuah sekolah di sini telah mengakibatkan lima orang kanak-kanak terkorban dan 27 lagi cedera.

"Jumlah kematian akibat daripada serangan pengganas yang mensasarkan sekolah St. John Damsyik itu sudah meningkat kepada lima orang dengan kesemua mereka merupakan kanak-kanak, lapor televisyen negeri.

Terdahulu, Menteri Luar Syria memberitahu media rasmi Al-Ikhbariya, 11 orang kanak-kanak mengalami kecederaan akibat daripada serangan itu dengan kebanyakan mereka berasal dari daerah Qassaa, tengah Damsyik. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved