Selasa, 5 November 2013

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


PGA rampas 11 guni daun ketum bernilai RM32,000

Posted: 05 Nov 2013 10:44 PM PST

Oleh SHOLINA OSMAN

PADANG BESAR 6 Nov. - Pasukan Gerakan Am (PGA) menggagalkan cubaan menyeludup sejumlah 400 kilogram daun ketum bernilai kira-kira RM32,000 berhampiran stesen Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) di sini awal pagi ini.

Ketua Kompeni B, Batalion 18 pasukan itu, Asisten Supritendan Azmi Abd. Aziz berkata, daun ketum yang dimuatkan dalam 11 guni berwarna putih itu ditemukan dalam keadaan berlonggok di kawasan sempadan itu.

"Rampasan ini merupakan yang terbesar pada tahun ini selaras dengan usaha kita untuk mencegah kegiatan menyeludup daun ketum ke negara jiran yang semakin berleluasa," katanya dalam sidang akhbar di pejabatnya. - UTUSAN ONLINE

Seludup dadah dalam labu yang sudah dijampi

Posted: 05 Nov 2013 09:30 PM PST

Oleh ANGELINA SINYANG

KUALA LUMPUR 6 Nov. - Cubaan seorang lelaki warga Benin menyeludup dadah jenis syabu seberat 4 kilogram (kg) dalam sebiji labu yang sudah dijampi dengan darah ayam bagi mengelak dikesan gagal apabila dia ditangkap di Lapangan Terbang Antarabangsa (KLIA) di Sepang dekat sini semalam.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, kes tersebut merupakan tangkapan pertama membabitkan 'keldai dadah' warga Benin dan menggunakan khidmat ilmu hitam untuk menyeludup dadah ke negara ini.

Beliau berkata, selain lelaki Benin itu, polis turun memberkas dua lelaki dan seorang wanita warga Indonesia bersama 40.5 kg dadah jenis ekstasi dalam dua serbuan di Selangor pada Ahad lalu.

"Hasil tangkapan terhadap dua sindiket ditumpaskan itu, polis berjaya merampas dadah bernilai RM18.5 juta", katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved