Selasa, 8 Oktober 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Bernikah dengan Wawa: Aeril Zafrel akan jawab Jumaat ini

Posted: 07 Oct 2013 11:09 PM PDT

Oleh GARRET DAWUM

KUALA LUMPUR 8 Okt. - Pelakon Aeril Zafrel, 26, akan mengadakan sidang akhbar khas Jumaat ini bagi menjelas dan menjawab segala kemelut yang melanda dirinya.

Aeril atau nama sebenarnya, Suhairil Sunari yang ditemui pada lokasi penggambaran telefilem Cinta Mat Semperit di sini hari ini berkata, dia akan menjelaskan semua perkara pada hari Jumaat nanti.

"Semua perkara mengenai saya akan terjawab pada hari itu. Buat masa ini, saya tidak mahu membuat sebarang komen mengenai hal peribadi saya.

"Pada Jumaat ini, Wawa Zainal akan hadir sekali menjawab segala persoalan yang menjadi tanda tanya semua pihak," kata Aeril tegas.

Jelas pelakon drama bersiri Cinta Jannah itu, dia mengambil tindakan untuk berdiam diri ketika ini tanpa memberi sebarang komen tentang kemelut itu kerana bersebab.

Dua hari lalu, kecoh apabila sebuah akhbar memaparkan berita mengenai Aeril dan pasangannya, pelakon Wawa Zainal, 21, sebenarnya telah mendaftar pernikahan mereka di Pejabat Agama Islam Daerah Petaling pada 4 Februari lalu.

Malah mereka juga didakwa telah mempunyai seorang bayi lelaki bernama Ahmad Fakharuddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos lalu di sebuah hospital di sini.

Sementara itu, pengurusnya, Shariman Wahab, mahu pihak yang melaporkan berita mengenai pernikahan dan kelahiran bayi yang didakwa sebagai anak pasangan tersebut tampil membawa salinan dokumen sebagai bukti pendedahan tersebut pada sidang akhbar berkenaan nanti.

"Saya tidak bermaksud untuk mencabar sesiapa tetapi jika pihak berkenaan berani menyiarkan berita sedemikian, mana bahan bukti untuk mengesahkan laporan itu," katanya. - UTUSAN ONLINE

Tidak kejar populariti

Posted: 07 Oct 2013 11:23 PM PDT

Oleh MOHD. KHAIRUL MOHD. ALI
Gambar SAFIYANA SALIM

SEBAGAI anak seni, populariti pastinya antara perkara utama yang sering bermain di minda kerana aspek tersebut merupakan elemen utama yang dapat membantu seseorang itu untuk lebih menyerlah dalam bidang terbabit.

Namun bagi pelakon Adrea Abdullah, populariti tidak datang mudah kepadanya apatah lagi dengan berbekalkan penglibatan kira-kira 10 tahun dalam industri seni, namanya masih tidak sepopular pelakon-pelakon wanita lain.

Jelas wanita berusia 36 tahun itu, sejak dari awal menjejakkan kaki ke dalam industri lakonan tanah air, populariti sememangnya bukan suatu perkara yang dikejar kerana baginya, dia lebih selesa sedemikian.

"Sejujurnya saya tidak terlalu memikirkan soal populariti, apatah lagi perkara tersebut tidak akan berkekalan dalam jangka masa yang lama.

"Ini kerana tujuan saya berada dalam bidang ini adalah kerana minat yang amat mendalam terhadap dunia lakonan selain ia merupakan mata pencarian utama saya waktu ini," jelasnya.

Adrea yang telah terlibat dalam lebih daripada 30 produksi termasuklah filem, drama dan telemovie berkata sedemikian sewaktu majlis memperkenalkan pelakon utama filem Hantu Tok Mudim.

Tambah Adrea yang memegang watak sebagai kekasih kepada Izzue Islam dalam filem tersebut lagi, sungguhpun begitu dia sedar populariti merupakan perkara yang amat penting khususnya bagi seseorang pelakon untuk terus kekal di pasaran.

"Pastinya populariti seseorang artis itu banyak membantu mereka mencipta nama seterusnya mendapatkan pelbagai peluang lakonan, tetapi disebalik itu masih ada aspek-aspek lain yang turut dititik beratkan.

"Antaranya adalah disiplin dan komitmen kita terhadap sesuatu projek tersebut kerana pastinya sebagai artis, kita juga dinilai berdasarkan perkara sedemikian," jelasnya lagi.

Tambah Adrea yang telah terlibat dengan filem-filem seperti SH3 The Movie, Abuya, Dua Alam dan Kahwin 5, dia juga tidak pernah berharap untuk dikenali sebagai pelakon melalui gosip-gosip murahan dan kontroversi.

"Sepanjang bergelar pelakon, saya juga berusaha untuk mengelakkan diri ini daripada terlibat dengan sebarang kontroversi kerana tidak mahu dikenali melalui cara sedemikian.

"Jika populariti itu hadir, biarlah ia hadir atas usaha yang saya berikan dalam bidang lakonan, dan bukan sebaliknya iaitu melalui kisah peribadi hidup saya," tambahnya lanjut.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved