Sabtu, 3 Disember 2011

Utusan Online - Muka Hadapan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Muka Hadapan


Berbincang dengan bahagian

Posted:

Berbincang dengan bahagian

Berbincang dengan bahagian


Najib Tun Razak, Muhyiddin Yassin dan barisan Ahli Majlis Tertinggi terhibur ketika mendengar sesi perbahasan di Dewan Merdeka, PWTC, semalam.


KUALA LUMPUR 2 Dis. - Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan yang pucuk pimpinan akan berbincang dengan bahagian-bahagian parti untuk menentukan calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak kira sama ada ia orang tempatan atau luar.

Beliau percaya kaedah yang lazimnya dilakukan Barisan Nasional (BN) apabila menghadapi pilihan raya kecil itu adalah cara terbaik untuk memilih calon yang mendapat sokongan di peringkat akar umbi.

''Sama ada yang kita pilih itu calon tempatan atau calon dari luar, kita tetap akan mengadakan perbincangan di peringkat bahagian sebelum membuat keputusan muktamad bagi memastikan calon yang dipilih itu benar-benar boleh membawa kemenangan,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika melawat bilik operasi akhbar Utusan Malaysia sempena Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini, hari ini.

Kedatangan beliau disambut kakitangan Utusan diketuai oleh Pengarang Berita Kanan, Zulkefli Hamzah.

Beliau ditanya mengenai saranan beberapa perwakilan yang antara lain meminta pucuk pimpinan membincangkan soal pemilihan calon dengan bahagian.

Tegas Muhyiddin, hanya dengan sokongan tidak berbelah-bahagi di peringkat akar umbi, seorang calon yang dianggap 'winnable candidate' itu boleh membawa kemenangan kepada UMNO dan BN pada PRU13.

Beliau turut ditanya cadangan wakil Wilayah Persekutuan, Datuk Syed Ali Alhabshee supaya pucuk pimpinan mengambil tindakan terhadap ketua bahagian yang 'menyimpan' peruntukan pilihan raya untuk kepentingan peribadi termasuk bagi melobi jawatan dalam parti.

Menurut Muhyiddin, setakat ini pihaknya belum mendapat aduan rasmi siapa yang terlibat namun akan membuat pemantauan bagi memastikan perkara itu tidak berlaku dan menjejaskan persiapan jentera parti menghadapi pilihan raya.

Ditanya mengenai mutu perbahasan kali ini, Muhyiddin berkata, secara umumnya ia memuaskan walaupun ada antara pembahas yang sedikit menyimpang daripada isu yang menjadi fokus perhimpunan.

Full content generated by Get Full RSS.

Sedia ‘berperang’ pada bila-bila masa

Posted:

Sedia 'berperang' pada bila-bila masa

Sedia 'berperang' pada bila-bila masa

KUALA LUMPUR 2 Dis. – Kekuatan dan semangat lebih tiga juta orang UMNO kini berada dalam keadaan terbaik untuk 'berperang' dan memenangi peperangan pada PRU13.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak, semangat dan kekuatan sebenar UMNO yang sebelum ini pudar, kini kembali menyala.

Bagaimanapun beliau tetap mengingatkan seluruh kepimpinan dan ahli UMNO agar menyelesaikan segala masalah dalaman jika masih ada agar 'kudis' politik itu tidak merebak menjadi kanser.

"Kesiapsiagaan kita kini berada di tahap optimum untuk 'berperang'. Semangat dan kekuatan ini semakin jelas pada perhimpunan agung kali ini dan ia dapat dilihat pada 'mood' perwakilan sejak hari pertama kita bersidang lagi.

"Tahap kesiapsiagaan ini akan berada pada kedudukan tertinggi dalam sedikit masa lagi jika semua masalah dalaman dapat diselesaikan," katanya kepada Utusan Malaysia di PWTC, di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas 'mood' para perwakilan untuk berdepan PRU paling mencabar dalam sejarah parti, selepas empat hari Perhimpunan Agung UMNO 2011 berlangsung.

Mengulas lanjut, Ahmad Zahid berkata, para perwakilan pada perhimpunan kali ini juga dilihat begitu menghayati dan memahami ucapan dasar Najib yang mahu seluruh orang UMNO sayang dan cinta pada parti.

"Jurucakap yang mewakili negeri masing-masing nampaknya menghayati dan memahami ucapan dasar Presiden. Perwakilan juga memberi penghayatan yang sama dan ini perkembangan positif," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Perhimpunan berjalan lancar

Posted:

Perhimpunan berjalan lancar

Perhimpunan berjalan lancar

KUALA LUMPUR 2 Dis. - Perhimpunan Agung UMNO 2011 diyakini memberi impak yang lebih kepada perwakilan dan ahli-ahli berdasarkan mutu perbahasan lebih baik setakat hari ini.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor juga berharap perbahasan oleh perwakilan dapat memberi iktibar kepada ahli-ahli untuk terus memperkasakan parti.

"Perhimpunan Agung UMNO pada tahun ini berjalan dengan lancar dan tidak banyak masalah yang timbul. Semua berjalan seperti biasa dan tiada perwakilan yang dilaporkan membawa masalah.

"Ada perbahasan yang lebih baik mutunya dari tahun lepas, namun ada juga yang kurang baik mutunya. Saya berharap sesi perbahasan yang dijalankan dapat memberi iktibar kepada parti," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved