Sabtu, 3 Disember 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Berfesyen biar selesa

Posted:

Berfesyen biar selesa

Berfesyen biar selesa

Gambar FAUZI BAHARUDIN
Tajaan Lokasi GALERI SELENDANG dan SKAF RATU DI PLATINUM WALK, SETAPAK & RESTORAN PERIUK BELANGA.


PELBAGAI warna dan fesyen tudung adakalanya pengacara program Ustazah Pilihan ini menjadi rambang mata.


BAGI Siti Rohani Surani yang sememangnya ayu bertudung, biasanya dia akan menghabiskan masa hariannya dengan berkunjung ke galeri pakaian untuk membeli tudung atau pun selendang dan skaf di Galeri Selindang dan Skaf Ratu yang terletak di Platinum Walk, Setapak, Kuala Lumpur.

Menurut anak kelahiran Temerloh, Pahang ini, dia cukup sukakan sesuatu yang ringkas tetapi menarik dipandang mata.

Namun begitu katanya, dia sememangnya cerewet mengenai pemilihan tudung mahupun sebarang produk yang dibelinya.

"Jujurnya, saya menitik beratkan pemilihan kualiti sesuatu produk yang ingin dibeli kerana saya tidak mahu menyesal jika tersalah beli. Kebiasaannya saya akan membuat perbandingan di antara kedai-kedai terlebih dahulu.

"Bukan terlalu memilih, tetapi kalau kita meninjau harga dan jenis tudung serta pakaian terlebih dahulu, sebenarnya kita dapat mengelakkan pembaziran dan dalam masa yang sama produk yang kita beli itu, benar-benar berkualiti.

"Saya suka ke Galeri Ratu kerana semuanya ada di sini. Macam one stop centre. Lagipun ia menawarkan tudung dan pakaian dengan harga yang berpatutan dan sememangnya berbaloi," ujarnya yang cukup manis apabila tersenyum ini.

Selain itu, bagi pengacara program realiti terbitan Astro Oasis, Ustazah Pilihan ini, fesyen bertudung akan menjadi lebih menarik sekiranya kena pada gaya.

"Bagi saya, apa yang penting ialah setiap apa yang saya pakai, mesti bersesuaian dengan diri saya sendiri. Malah jika berfesyen, harus kena dengan imej kita.

"Bukannya tidak mahu mengikut trend bertudung yang pelbagai, tetapi apa yang penting ialah keselesaan pemakai itu sendiri. Bak kata orang, biar alah membeli, menang memakai," ujarnya sambil memilih beberapa helai tudung untuk digayakan.

Full content generated by Get Full RSS.

Berjubah hitam lebih selesa

Posted:

Berjubah hitam lebih selesa

Berjubah hitam lebih selesa

Oleh MERAN ABU BAKAR
pengarang@utusan.com.my


MEMPUNYAI potongan tangan yang lebar di bawah, rekaan ini sesuai untuk ke pejabat juga ke majlis.


UBAH hitam kini bukan lagi untuk wanita yang berusia sahaja. Fesyen jubah hitam semakin diminati oleh semua golongan usia termasuk remaja, wanita bekerja dan sebagainya.

Jika dahulu, mungkin terdapat wanita yang kurang menyukai memakai jubah hitam kerana berasa seperti dalam tempoh berkabung, tidak menimbulkan mood yang ceria atau berasa diri tua. Namun pada masa kini ramai wanita yang selesa dan tidak malu berjubah hitam.

Malah golongan pelajar universiti dan institusi pengajian tinggi juga ramai yang gemar berjubah ketika hadir kuliah kerana keselesaannya.

Ini kerana jubah hitam kini lebih fashionable untuk disesuaikan dengan pemakaian semua wanita. Pemilihan jenis fabrik yang selesa, cantik dan berkualiti ditambah dengan perincian dan perhiasan seperti renda bersulam, manik, batu berwarna-warni, kristal dan sebagainya menyerikan lagi keindahan jubah hitam.

Ia turut disertakan dengan selendang panjang yang turut dihiasi dengan perincian atau hiasan seperti yang terdapat pada jubah.

Jubah hitam yang diedar dan dibekalkan oleh Norlina Alawi (M) Sdn. Bhd. mudah membuat wanita tertarik kerana potongan dan hiasan yang dijahit pada jubah tersebut.

Fabrik nida gred pertama menjadi pilihan kerana fabrik ini tidak terlalu tebal dan tidak juga terlalu nipis. Fabrik jenis ini selesa dipakai dan tidak panas.

Hasil rekaan sendiri dan dijahit di luar negara oleh tukang jahit yang mahir membuat jubah, jubah-jubah hitam edarannya memang dibuat khusus untuk saiz dan bentuk badan wanita Malaysia serta mengikut potongan badan.

Justeru apabila membeli jubah tersebut, anda tidak perlu lagi membuat ubah suai seperti mengecilkan bahagian badan atau memendekkan labuhnya. Sarung sahaja ke tubuh dan nampak sudah cukup cantik dan sesuai pada anda.

Jubah Norlina Alawi boleh diperoleh pada harga yang amat berpatutan dan anda pasti berbangga menggayakan jubah hitam yang berkualiti tulen Asia Barat.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved