Rabu, 17 Ogos 2011

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Ambulans terbalik: Pesakit parah meninggal dunia

Posted:

Ambulans terbalik: Pesakit parah meninggal dunia

Ambulans terbalik: Pesakit parah meninggal dunia

MELAKA 17 Ogos - Seorang pesakit wanita yang berada dalam ambulans ketika dirempuh sebuah teksi di Ayer Keroh kelmarin, meninggal dunia di Hospital Melaka, hari ini.

Maryam Baba, 73, meninggal dunia kira-kira pukul 9.10 pagi selepas mengalami kecederaan parah di kepala.

Dia dimasukkan ke Hospital Melaka sejak kelmarin kerana mengalami pendarahan di kepala selepas rumahnya di Bukit Ramai dipecah masuk sekumpulan penjenayah.

"Saya reda dengan apa yang telah berlaku tetapi terkilan kerana menyangkakan emak akan selamat sebaik sahaja dipindahkan ke Hospital Kuala Lumpur untuk rawatan susulan.

"Tak sangka pula, ambulans dinaiki emak terlibat dalam kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan ke hospital," kata anak bongsu mangsa, Zaidi Senan, 43, ketika ditemui pemberita di sini, hari ini.

Dalam kejadian pukul 6.50 petang kelmarin, seorang doktor lelaki berusia 25 tahun, seorang jururawat, Yuhanis Yasin, 30, dan Maryam cedera parah apabila ambulans yang mereka naiki dirempuh sebuah teksi.

Doktor lelaki tersebut terpaksa dikejarkan ke HKL kerana kecederaan yang dialami manakala Yuhanis kini dirawat di Hospital Melaka.

Bagaimanapun, pemandu ambulans, Mambang Rudy Hartono, 41, dan seorang pembantu perubatan berumur 56 tahun yang menaiki ambulans itu serta pemandu teksi dikenali Ali Muhammad Don hanya cedera ringan dan dirawat di Hospital Melaka.

Sementara itu, Pengarah Kesihatan negeri, Datuk Dr. Azmi Hashim berkata, doktor lelaki tersebut telah dibenarkan keluar dari HKL hari ini kerana cuma mengalami luka dan tidak melibatkan kecederaan dalaman.

"Bagaimanapun, jururawat terbabit masih berada di Hospital Melaka dan keadaannya hari ini dilaporkan semakin tenat," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Pemain bola T-Team putus jari

Posted:

Pemain bola T-Team putus jari

Pemain bola T-Team putus jari

Oleh SITI AIRUNNISA ALAUI
utusanterengganu@utusan.com.my

KUALA TERENGGANU 17 Ogos - Seorang pemain bola sepak Piala Presiden pasukan T-Team tidak menyangka hasratnya mencari pendapatan sampingan bulan Ramadan ini, berakhir dengan tragedi apabila lima jari tangan kanannya putus akibat digilis mesin pengisar tebu.

Kejadian berlaku di Bazar Ramadan Marang, 7 Ogos lalu, ketika mangsa, Zuhairi Ahmad, 21, yang bermain di posisi pertahanan pasukan itu, bekerja seorang diri memasukkan ruas-ruas tebu ke dalam mesin itu, pukul 5.30 petang.

Namun tanpa disangka sangka, tangan kanannya tersangkut dan termasuk ke dalam mesin itu lalu digilis.

Menurut Zuhairi, dia yang menjerit kesakitan dan panik melihat tangannya berlumuran darah cuba mematikan suis mesin itu namun tidak berjaya kerana kedudukannya agak jauh.

"Saya menjerit dan meminta tolong tetapi tidak didengari oleh peniaga lain. Saya masih tidak perasan lima jari saya putus sehinggalah saya dapat tarik keluar tangan kanan," katanya ketika ditemui di wad Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini, hari ini.

Zuhairi berkata, dia berniaga di bazar Ramadan itu untuk mencari pendapatan sampingan dan ibunya, Maimun Salim, 52, mengeluarkan wang simpanan untuk membeli mesin tebu yang berharga RM1,300.

"Namun tak sangka pula baru pertama kali nak berniaga perkara ini pula berlaku. Apa yang saya risau masa depan saya dalam bola sepak kerana sukar saya kembali bermain dalam keadaan seperti ini," ujarnya.

Sementara itu, Maimun berharap agar pihak pengurusan T-Team yang juga majikan anaknya sedia membantu meringankan beban mereka sekeluarga.

"Ada orang kata, kalau hanya dua jari tangan yang putus, dia ((Zuhairi) masih boleh bermain bola lagi tetapi kalau kesemua lima jari di tangan kanannya putus, tidak tahulah apa nasibnya," ujarnya.

Sementara itu, Jurulatih Piala Presiden T-Team, Yusuf Ali, ketika dihubungi hari ini berkata, pihak pengurusan berusaha membantu Zuhairi dan memaklumkan perkara itu kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk tindakan lanjut.

"Kita juga akan panjangkan perkara itu kepada Yang Berhormat Menteri Besar untuk menentukan status Zuhairi sama ada boleh bermain atau tidak memandangkan kontrak dia juga sudah tamat pada Jun lalu," ujarnya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved