Rabu, 17 Ogos 2011

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Warna kontra untuk Aidilfitri

Posted:

Warna kontra untuk Aidilfitri

Warna kontra untuk Aidilfitri

Oleh MARIATUL QATIAH ZAKARIA
maria.zakaria@utusan.com.my
Gambar SAFIYANA SALIM


Kurung moden dengan rekaan yang dipelbagaikan tetap sesuai digayakandi mana jua.


PERKARA yang paling dititikberatkan dalam persediaan menyambut Syawal ialah memiliki sekurang-kurangnya sepasang baju baru.

Tanpa mengira apa jua fesyen, warna atau bahan yang digunakan, membeli baju baru dan aksesori menjadi perkara wajib setiap individu tanpa mengira usia.

Begitupun, bagi kaum Hawa, baju kurung merupakan pakaian rasmi yang tak lapuk dek hujan dan tak lekang dek panas. Sudah pasti ia terus menjadi pilihan tidak kira masa. Bagaimanapun, impak kemeriahannya akan lebih terasa dengan tibanya Syawal.

Bagi pemilik Azura Couture, Azura Mazaruddin, 26, setiap tahun rutinnya tidak lari daripada menyiapkan tempahan raya terutamanya baju kurung moden daripada para pelanggannya.

Untuk itu, selain menyiapkan baju raya yang ditempah, dia tidak ketinggalan menyiapkan baju raya yang dilabelkannya di bawah jenamanya sendiri, Azura Couture.

Suka bermain dengan warna-warna kontra, Azura dilihat mampu menjadikan rekaannya begitu anggun untuk digayakan di pagi Syawal.

Tahun ini, selain masih lagi mengekalkan gabungan warna-warna kontra serta penggunaan warna-warna terang, Azura juga dilihat lebih gemar memilih kain polos untuk disesuaikan dengan kain yang bercorak.

Rekaan baju kurung yang ditampilkan juga lebih moden dan kontemporari, sesuai untuk digayakan ke mana-mana jua termasuk menghadiri rumah terbuka ataupun mengunjungi sanak saudara.

"Antara rekaan yang diketengahkan tahun ini menampilkan fabrik sifon dan satin.

"Seperti umum ketahui, saya memang gemar menggunakan warna-warna yang kontra tetapi sebenarnya ia memberi satu gabungan warna yang menarik untuk digayakan.

"Bagi baju yang menggunakan kain polos, saya serikan lagi dengan manik-manik sama ada di bahagian leher, lengan atau dada namun yang pasti baju kurung ataupun baju kurung moden terus mendapat tempat," katanya ketika ditemui baru-baru ini.

Walaupun antara rekaan yang ditampilkan nampak sedikit glamor dengan perincian manik, ia tetap sesuai digayakan ke mana jua.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved