Rabu, 2 April 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Bukan niat mencari cinta

Posted: 01 Apr 2014 11:49 PM PDT

Oleh AIDA RIZMARIZA KAMARUDDIN
Gambar NOORADZRENE MOHD. NOOR

NINA tidak menyorokkan kisah cintanya daripada pihak pengurusan MIG Talent.

Tidak sampai setahun dia berada dalam dunia seni, kalau mahu diikutkan juga tiada lagi filemnya yang mampu membuatkan peminat mengingati siapa Nina Iskandar. Berusia 23 tahun dan berasal dari negara Brunei, Nina akui langkahnya masih jauh.

Walaupun masih ada yang meragui kemampuan dirinya, Nina percaya ini bukan waktu yang sesuai untuk meratapi apa yang dilontarkan mereka yang mahu dikenalinya sebagai pengkritik itu.

Baru-baru ini ketika pelancaran filem terbaharu lakonannya Lu, Gua, Bro, Nina dengan yakin memberitahu dia kini dalam fasa mengenali seseorang. Tidak menolak sudah mempunyai perancangan untuk bernikah, bagi Nina buat masa ini penyatuan itu lebih kepada proses pertunangan dahulu. Keterbukaannya bercakap soal ini seperti membuka ruang buat peminat kembali menyoal niat sebenar pelakon cantik ini untuk bergelar pelakon.

Ada yang berpendapat, tujuan Nina semakin jelas hanya untuk menjadikan kerjaya lakonannya yang masih mentah ini sebagai medan mendapatkan seseorang yang mampu menjaganya.

Benarkah itu tujuan sebenar pelakon ini mendampingi dunia lakonan. Mendapatkan jawapan daripada Nina, dengan ikhlas memberitahu tujuan sebenar kenapa dia sanggup meninggalkan negara tercinta dan bertapak di Malaysia.

Meninggalkan negara saya dan berada di negara ini demi karier adalah impian saya, itu merupakan pengorbanan yang cukup berat.

Tidak dinafikan tujuan sebenar saya ke sini adalah untuk bergelar seorang pelakon, dan memang tiada niat lain pun pada mulanya," katanya jujur.

Mengakui kejujurannya berbicara soal cinta kerana mahu perjalanan kariernya tampak telus. Bagi Nina dia tidak melihat ini sebagai sesuatu yang merugikan. Mengakui Ahmad Heikal, 30, sebagai teman paling rapat dengan dirinya kini, Nina percaya jika jodoh mereka panjang, tentunya gerbang perkahwinan bakal ditempuh tidak lama lagi.

Kenapa perlu saya takut untuk mengakui yang saya akan bertunang pada Ogos hadapan. Saya hanya mahukan karier yang telus di antara saya dan peminat.

Kami berkenalan sejak penghujung tahun lepas, jujurnya buat masa ini karier masih lagi menjadi fokus utama saya. Tidak ada sebab untuk saya meninggalkan dunia lakonan selagi belum mencapai apa yang saya idamkan selama ini," katanya yakin.

Tidak menolak akan ada yang menganggap kemunculan dia ke dalam dunia hiburan ini hanya sebagai landasan untuk mencari kehidupan yang lebih baik. Bagi Nina itu terpulang kepada mereka yang berfikiran begitu. Katanya lagi, dia tidak pernah bermimpi akan bertemu kekasih hatinya di negara ini memandangkan impian utamanya hanya mahu bergelar pelakon.

Saya tidak boleh tutup mulut orang, saya tahu akan ada orang berfikiran begitu. Saya tidak ambil kesempatan melalui karier yang saya bina ini.

Memang sudah menjadi niat saya untuk terus berlakon, dan membuktikan sesuatu buat peminat di negara ini," katanya.

Mengakui dalam membuat keputusan ini dia memastikan pihak pengurusannya diberitahu dahulu. Sebetulnya menurut Nina, David merupakan antara mereka yang menjadi sebab mengapa dia mahu bersikap jujur.

Memang saya beritahu David dahulu, bukan meminta izin tetapi lebih kepada mendapatkan nasihat dalam soal ini. Sebagai orang baharu dalam industri, jujurnya saya perlu tahu pandangan orang yang berpengalaman seperti dia.

Pada mulanya dia hanya mahu memastikan siapa lelaki tersebut, dan selebihnya dia mahu saya tahu di pihaknya akan memastikan karier saya terus berada di landasan yang betul," katanya.

Pernah dikaitkan menjalinkan hubungan cinta dengan Adib Khalid, 24, yang juga anak tiri kepada penyanyi nombor satu negara Datuk Siti Nurhaliza, menurut Nina perkara tersebut tidak pernah berlaku. Malah menurutnya lagi ketika gosip ini sedang hangat diperkatakan dia memang sudah menjalinkan hubungan dengan kekasihnya ini.

Saya tidak tahu apa perasaan dia tentang soal ini memandangkan kami tidak pernah rapat. Jujurnya, saya juga tidak tahu bagaimana kisah kononnya kami bercinta boleh muncul.

Kekasih saya memang tidak begitu terkesan soal ini memandangkan saya dan dia mempunyai komunikasi yang baik antara satu sama lain," katanya.

Pemergian Kate O’Mara dirindui

Posted: 01 Apr 2014 11:49 PM PDT

DIKENALI sebagai pelakon yang komited ketika di lokasi.

PEMERGIAN pelakon legenda, Kate OMara pada 30 Mac lalu pastinya akan dirindui oleh semua pihak.

Nama O'Mara sentiasa menjadi sebutan tatkala dia membintangi drama bersiri hebat Hollywood berjudul Dynasty sekitar 1981 hingga 1989.

Dalam usia 74 tahun, dia pergi meninggalkan semua peminatnya sehingga ada yang merindui saat dia beraksi di hadapan kamera.

Oh Tuhan. Kate sudah tiada lagi bersama kami. Ini adalah satu berita yang sangat menyedihkan.

Dia (Kate) seorang yang komited dan berbakat sebagai seorang pelakon. Kate juga mempunyai tenaga ketika berlakon teater, filem mahupun drama.

Kami pasti akan merindui anda terutama orang yang mengenali dan pernah bekerja dengan kamu," kata jurucakapnya Phil Belfield menerusi Twitter miliknya.

Menurut laporan digitalspy.com, pelakon yang pernah membintangi drama Doctor Who itu meninggal dunia akibat sakit tua di sebuah hospital di Sussex, Selatan England.

O'Mara pernah berkahwin sebanyak tiga kali, meninggalkan seorang adik yang juga seorang pelakon, Belinda Carroll.

Sementara itu, anaknya Dickon meninggal pada 2012 lalu.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved