Ahad, 23 Mac 2014

Utusan Online - Pemotoran


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Pemotoran


Miliki keseimbangan

Posted: 23 Mar 2014 11:17 AM PDT

Oleh JOHARDY IBRAHIM
ekonomi@utusan.com.my

bahagian depan yang lebih garang menjadi tarikan kepada Altis baharu ini.

Dengan pelbagai penambahbaikan dan peningkatan, Toyota Corolla Altis serba baharu menawarkan pelanggan suatu model kereta yang benar-benar hidup dan menepati cita rasa generasi hari ini.

Altis ditawarkan dalam tiga varian. Varian 1.8E berharga RM114,000 sementara varian 2.0G ialah RM123,000. Model tertingginya, 2.0V dijual pada harga RM136,000 (semua harga adalah di atas jalan dengan insurans).

Secara umumnya, varian 1.8E merupakan model tonggak kepada populariti dan tumpuan para pembeli. Berbeza hanya sedikit daripada segi spesifikasi, Altis 1.8E telah direka oleh jurutera Toyota dengan mengambil pendekatan yang lebih terkehadapan dan dinamik dalam pembangunan. Semuanya memenuhi ciri Toyota - kualiti, keselamatan, kebolehpercayaan, prestasi dan nilai cemerlang.

Direka bentuk baharu sepenuhnya, Altis membawa standard baru terhadap kecemerlangan automotif dalam kelasnya. Nadi Altis dibina di atas platform baru, manakala kereta telah diberi penambahbaikan dalam semua aspek bagi menawarkan keselesaan, ruang luas yang terbaik dan standard kualiti tinggi yang lebih baik lagi.

Altis mengambil pendekatan segar dengan penambahbaikan yang banyak berbanding model sebelumnya, menawarkan keseimbangan sempurna dalam pakej, prestasi, selain gaya luaran dan dalaman. Dengan ini, model terbaharu dalam keluarga Toyota ini pasti menonjol kepada generasi baru pengguna yang arif dan mengukuhkan kedudukan model ini sebagai peneraju pasaran dalam segmennya.

Gaya luaran prestij moden menghasilkan penambahbaikan yang besar keseluruhannya. Bahagian hadapan kereta menampilkan reka bentuk jeriji trapezoid dengan batang bersalut krom yang melangkaui dari lambang ikonik Toyota hingga ke luar tepi lampu hadapan LED dengan DRL yang merupakan pertama dalam kelasnya, iaitu lampu hadapan yang lebih tahan lama dan cekap tenaga bagi mengurangkan kelesuan semasa memandu di waktu malam. Asas roda (wheelbase) Altis telah ditambah untuk menjadikan kabin lebih luas dan kedudukan pemanduan sport yang lebih selesa.

Altis boleh didapati dalam lima warna bertenaga. Ini merangkumi White Pearl CS, Silver Metallic, Attitude Black dan dua warna yang baru diperkenalkan - Grey Metallic dan Dark Brown Mica Metallic.

Ruang dalaman Altis serba baharu juga menampilkan penambahbaikan yang banyak. Ia menggunakan bahan yang lembut semasa disentuh bagi mewujudkan rupa yang licin. Perkakasan dan perhiasan moden dan bersih juga tambah meneguhkan tema Dinamisme Ikonik" dalamannya.

Altis juga telah melalui reka bentuk semua bahagian di bawah hud bagi memberikan pengalaman pemanduan lebih lancar dan menyeronokkan, merangkumi paras terbaik kesenyapan dalam kelasnya.

Toyota Corolla dikenali sebagai satu daripada barisan model popular di dunia dengan lebih 40 juta unit terjual di lebih daripada 150 negara. Sejak pertama kali diperkenalkan pada 1966, Toyota Corolla telah melalui 10 perubahan model.

Evolusi Kereta Global" ini telah menyaksikan banyak penambahbaikan bagi memenuhi permintaan pelanggan. Toyota Corolla Altis mewakili satu dalam lima kenderaan yang dijual dalam sejarah 76 tahun Toyota. Toyota Corolla Altis pertama kali diperkenalkan ke pasaran Malaysia pada 2001. Toyota telah menjual hampir 64,000 (63,798) unit sehingga tahun lalu, yang merupakan bukti keyakinan rakyat Malaysia terhadap jenama itu.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved