Ahad, 23 Mac 2014

Utusan Online - Kota


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Kota


Karnival Riuh Sakan di i-City Shah Alam meriah

Posted: 22 Mar 2014 11:20 AM PDT

pengarah Clixster Mobile Sdn. Bhd., Azrinaz Mazhar Hakim (tiga dari kanan) bersama petugas Clixster Mobile yang turut serta membuka gerai jualan sempena Karnival Utusan Malaysia , Mingguan Malaysia Riuh Sakan di i City Shah Alam.

SHAH ALAM 22 Mac - Karnival Riuh Sakan Utusan Malaysia dan Mingguan Malaysia di i-City Shah Alam meriah dan gamat dengan kehadiran para pembaca setia kedua-dua akhbar tersebut.

Bertepatan dengan tema riuh sakan itu, acara yang bermula seawal 11 pagi mendapat sambutan hangat pengunjung termasuk cabutan bertuah, pertandingan mewarna dan juga persembahan artis tempatan.

Pengurus Komunikasi Korporat Utusan Melayu (M) Berhad, Nik Anura Nik Abdul Rahman berkata, kesemua 10,000 tiket ke Waterworld@i-City telah pun ditebus oleh pembaca setia.

"Kehadiran pembaca setia ini termasuklah membawa seisi keluarga untuk berhibur dan beriadah di hujung minggu di samping merapatkan hubungan akhbar dengan pembaca.

"Matlamat kita untuk memberi penghargaan kepada seluruh pembaca tercapai apabila menerima maklum balas yang mereka juga berterima kasih kerana menganjurkan karnival seumpama ini," katanya.

Beliau berkata demikian selepas upacara gimik memotong belon sempena perasmian karnival itu di sini hari ini.

Yang turut hadir ialah Ketua Media Perancang Strategik Clixter Mobile Sdn. Bhd. (Clixter Mobile)dan Pengurus Komunikasi Korporat Best FM, Ashleen Karim.

Karnival yang berlangsung selama dua hari itu juga turut disertai oleh penaja seperti Clixter Mobile dan Best FM.

Sementara itu, pembaca setia Utusan Malaysia, Robiah Khairi, 56, berkata, dia dan keluarga bersama cucunya berasa gembira kerana dapat menghadiri karnival ini.

Katanya, penganjuran karnival ini sangat baik kerana memberi penghargaan kepada pembaca setia.

" Saya telah membawa tujuh orang ahli keluarga termasuk cucu bersama-sama memeriahkan karnival ini," katanya.

Pendapat yang sama turut disokong oleh seorang pekerja swasta, Fadlishah Mat Daud, 37, yang mahu penghargaan kepada pembaca ini turut diteruskan dengan penganjuran karnival yang sama.

Dalam pada itu, pertandingan mewarna turut mendapat sambutan yang dibahagi mengikut tiga kategori iaitu Kategori tahap 1, 2 dan prasekolah.

Pemenang tempat pertama bagi kategori tahap 1 ialah Aisy Basri M. Bakri, manakala pemenang tempat pertama bagi tahap 2 ialah Siti Hajar Abdullah dan pemenang tahap prasekolah ialah Aisy Badri M. Bakri.

Air terawat bertambah di lima loji

Posted: 22 Mar 2014 11:20 AM PDT

Oleh MOHAMAD HARITH MOHAMAD NIZAR
pengarang@utusan.com.my

Priscilla Alfred

KUALA LUMPUR 22 Mac - Lima loji rawatan air (LRA) yang menggunakan sumber air mentah dari Sungai Selangor telah menambah pengeluaran air terawat masing-masing.

Penolong Pengurus Besar, Jabatan Komunikasi Korporat dan Hal Ehwal Awam Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas), Priscilla Alfred berkata, sungai tersebut mendapat peningkatan sedikit aliran air sungai ekoran dari hujan di kawasan terbabit beberapa hari yang lalu.

"Loji yang terlibat adalah LRA Sungai Selangor Fasa 1, LRA Sungai Selangor Fasa 2, LRA Sungai Selangor Fasa 3, LRA Sungai Rasa dan LRA Rantau Panjang.

"Walau bagaimanapun, pengeluaran air terawat masih dikawal dengan mengurangkan pelepasan air daripada Empangan Sungai Selangor," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Kata beliau, tambahan bekalan air terawat itu sudahpun disalurkan ke sebahagian kawasan yang terlibat dalam Pelan Catuan Bekalan Air Peringkat Ketiga.

Kira-kira 3.13 juta pengguna melibatkan 782,609 buah rumah di 664 kawasan sekitar ibu negara, Gombak, Petaling, Shah Alam, Kuala Selangor, Hulu Selangor, Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang terlibat dalam catuan air peringkat ketiga bermula 10 Mac lalu.

Sementara itu, beliau memberitahu, LRA Cheras Batu 11 dan LRA Bukit Tampoi yang beroperasi semula sejak 17 dan 19 Mac lalu masih dalam pemantauan oleh syarikat operator loji berkenaan.

"Perkara tersebut ekoran paras ammonia masih belum dapat dipastikan.

"Loji terbabit menyalurkan bekalan air ke kawasan Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang," katanya.

Dalam pada itu, Priscilla menasihatkan para pengguna supaya sentiasa memberi kerjasama penuh untuk bertindak menjimatkan air bagi membolehkan bekalan air sedia ada dapat bertahan lebih lama.

"Kerjasama pengguna amat diperlukan berikutan kedua-dua pelan catuan tersebut masih lagi diteruskan ke satu tarikh yang akan diputuskan oleh kerajaan negeri Selangor.

"Selain itu, para pengguna diingatkan supaya tidak melakukan perkara yang tidak bertanggungjawab terhadap fasiliti dan infrastruktur bekalan air yang diuruskan oleh Syabas kerana akan merumitkan lagi keadaan serta boleh dikenakan penalti yang tinggi di bawah Akta Industri Pembekalan Air 2006," jelasnya.

Cuaca di Kajang diramal cerah sebelah pagi

Posted: 22 Mar 2014 11:20 AM PDT

KAJANG 22 Mac " Cuaca di sekitar Kajang pada hari pengundian pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri kawasan itu esok diramal cerah di sebelah pagi dengan suhu sekitar 32 darjah celcius.
Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia Datuk Che Gayah Ismail berkata, bagaimanapun, hujan renyai-renyai diramal pada sebelah petang.
"Jika hujan pada sebelah petang, suhu diramal mencecah 25 darjah celcius, " katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
PRK Kajang diadakan selepas Anggota Dewan Undangan Negeri Kajang Lee Chin Cheh daripada PKR meletak jawatan pada 27 Jan lepas. Dua calon wanita, iaitu Datin Paduka Chew Mei Fun yang mewakili Barisan Nasional bakal berdepan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.
Esok, 38,081 pemilih biasa akan menentukan nasib calon yang bertanding, selepas 88.39 peratus atau 1,050 orang daripada 1,197 pengundi awal di kawasan itu menunaikan tanggungjawab masing-masing pada Rabu. " BERNAMA

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved