Khamis, 6 Februari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Pendatang haram mati lemas ketika cuba masuki Sepanyol

Posted: 06 Feb 2014 09:27 AM PST

RABAT 7 Feb. - Sekurang-kurang tujuh orang pendatang haram termasuk wanita lemas ketika cuba berenang ke kawasan Ceuta di sempadan Sepanyol, dari pantai di Maghribi, semalam.

Kesemua mangsa adalah antara ahli kumpulan daripada 200 pendatang haram yang cuba untuk menyeberangi negara itu, kata pihak berkuasa bandar Fnideq, tanpa menjelaskan kerakyatan pendatang tersebut.

Katanya lagi, 13 orang daripada kumpulan itu berjaya diselamatkan dan kesemua mereka dihantar ke hospital berdekatan untuk rawatan. - AFP

Penemuan bom era Perang Dunia Kedua paksa penduduk pindah sementara

Posted: 06 Feb 2014 09:22 AM PST

HONG KONG 7 Feb. - Lebih 2,000 orang terpaksa dipindahkan dan beberapa batang jalan di tengah bandar Hong Kong di sini terpaksa ditutup berikutan penemuan bom Perang Dunia Kedua seberat hampir satu tan di kawasan tapak pembinaan, semalam.

Bom gergasi milik Tentera laut Amerika Syarikat (AS) itu ditemui oleh beberapa pekerja di daerah Happy Valley, sebuah kawasan lumba kuda terkenal di negara ini.

Seorang pegawai di tempat kejadian berkata, pakar pemusnah bom terpaksa menghabiskan beberapa jam untuk mengeluarkan bahan letupan daripada kelongsong bom tersebut. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved