Selasa, 11 Februari 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Nikahi Syamsul, Puteri Sarah tidak tertekan

Posted: 11 Feb 2014 03:28 AM PST

Oleh AIDA RIDZMARIZA

KUALA LUMPUR 11 Feb. - Pelakon, Puteri Sarah Liyana, 28, berkata, dia tidak tertekan walaupun tarikh perkahwinannya dengan pengarah filem, Syamsul Yusof, 30, akan berlangsung kurang sebulan lagi.

Kata Puteri Sarah Liyana, persiapan majlis perkahwinannya juga hampir 60 peratus siap.

"Benar, kami akan bernikah pada 8 Mac ini. Buat masa ini, persiapan majlis itu banyak dibantu keluarga dan rakan.

"Saya tidak tertekan dan masih bekerja sehingga ke hari ini. Saya juga belum pasti bila akan bercuti menjelang tarikh itu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Maya enggan cinta Remy

Posted: 10 Feb 2014 10:11 PM PST

Oleh Aida Rizmariza Kamaruddin
Gambar SYEFRY MONIZ

BERCINTA hanya di dalam filem, di alam realiti mereka bersahabat baik.

DALAM kamus Dewan Bahasa dan Pustaka menyatakan, sejoli" bermaksud pasangan kekasih yang sangat rapat. Benarkah begitu sekali hubungan yang berlangsung di antara dua pelakon ini sehingga boleh membawa kepada maksud tersebut?

Tidak dinafikan suatu ketika dahulu mereka pernah dikaitkan dengan cinta. Tiada kepastian perihal itu memandangkan kedua mereka kekal menafikan. Sementelah pengakuan Maya Karin mengenai kewujudan cinta hatinya sejak enam bulan lalu, sedikit melenyapkan kisah ini daripada buruan ramai. Namun cinta antara dua pelakon hebat ini kembali menjadi tanda tanya apabila Maya dan Remy kini kembali dikenali sebagai dua sejoli" untuk filem terbaru mereka Sejoli.

Kekasihku jauh

Hanya tersenyum bila dinyatakan promosi filem terbaharu ini mampu menghangatkan kembali gosip yang mengatakan dia dan Remy pernah bercinta, Maya tidak sedikit pun ambil pusing soal itu. Ketika awal gosip ini mula diperkatakan, jujur dia mengaku benar-benar terkejut.

Mana tidaknya, tiba-tiba sahaja, cerita itu datang. Kami memang tidak ada apa-apa tiba-tiba bila gosip ini timbul, terkejut sungguh saya. Bagaimanapun, saya dan Remy memang tidak terkesan dengan gosip ini. Bagi kami semuanya tidak lebih daripada gosip tanpa asas," katanya.

Mengakui hari ini dia sedang mengenali seseorang, Maya tidak berselindung untuk menjelaskan keadaan sebenar gosip ini kepada lelaki yang kini sedang menghuni hatinya.

Kekasih saya jauh, dia tiada di sini. Lagipun dia tidak akan percaya perkara-perkara sebegini. Saya fikir gosip ini timbul apabila mereka ingat saya belum ada sesiapa dan Remy juga masih single. Hari ini sudah terbukti bahawa kami memang tiada apa-apa, kami hanya kawan," katanya.

Diminta menjelaskan lebih lanjut siapa sebenarnya kekasih hati yang menghuni hati, Maya kekal dengan pendirian untuk terus diam membisu. Baginya selagi belum sampai waktu yang sudah dijanjikan, dia memilih merahsiakan identiti kekasih misteri itu.

Biarlah rahsia, saya tidak boleh beritahu apa-apa sekarang. Sama ada dia Melayu atau bukan, juga saya tidak boleh jelaskan. Jujurnya dia seorang yang sangat memahami. Tetapi tahun ini bukanlah tahun yang saya lihat untuk mengadakan majlis perkahwinan lagi. Saya fikir 2014 lebih kepada tahun untuk karier," kata pelakon yang bakal muncul dalam filem Juwanita, Lagenda Budak Setan 3 dan Nota ini lagi.

Enggan anak angkat

Pernah berkahwin dengan seorang jejaka kelahiran Britian iaitu Steven David Shorthose atau Muhammad Ali pada 2008, Maya dan lelaki itu bagaimanapun berpisah dua tahun kemudian. Dalam usia melewati angka 30-an, hidup solo sendiri, Maya mengakui selepas menjanda, dia pernah terfikir untuk mempunyai anak angkat. Bagaimanapun fikiran rasional Maya menokhtahkan bahawa dia belum layak menjadi seorang ibu lagi buat masa ini.

Memang saya pernah terfikir, ialah melihat rakan-rakan memang ada terdetik untuk mengambil anak angkat.

Bagaimanapun komitmen yang terlalu berat dengan karier tidak akan membuatkan saya berlaku adil kepada anak itu nanti. Jadi buat masa ini memang saya tidak yakin mampu untuk teruskan dengan niat yang baik itu," katanya.

Bercerita lanjut tentang Sejoli, Maya percaya bakal memuaskan hati peminatnya. Elemen komedi yang diselitkan dalam filem arahan Osman Ali ini juga katanya memberi impak berbeza buat dirinya.

Saya yakin peminat akan lihat saya dalam keadaan yang berbeza dengan memegang watak seorang wanita yang cuba mencuri kembali cintanya. Dalam misi itu dia menempuhi pelbagi cabaran dan diilhamkan dalam keadaan komedi.

Jika ada yang mengatakan saya hanya selesa dengan Osman Ali, saya akui memang selesa. Dan jika ada yang mengatakan dia menganggap saya sebagai anak emas, saya tidak lihat itu sebagai suatu masalah tetapi juga sangat bangga," katanya ringkas.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved