Selasa, 7 Januari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


34 ahli ISIL maut bertempur penentang kerajaan

Posted: 07 Jan 2014 11:46 AM PST

BEIRUT 8 Jan. - Sebanyak 34 orang ahli kumpulan bersenjata dari Kumpulan Negara Iraq dan Jajahannya (ISIL) terkorban selepas bertempur dengan tentera penentang kerajaan, semalam.

Kumpulan Pemantau Hak Asasi Manusia Syria berkata, kejadian itu berlaku selepas pertempuran antara kedua-dua belah pihak di daerah Jabal Zawiya, wilayah Idlib.

Ahli kumpulan ISIL dan kumpulan yang dikenali sebagai Jund al-Aqsa, telah dibunuh oleh penentang kerajaan sejak beberapa hari lepas, kata kumpulan pemantau yang berpangkalan di Britain. - AGENSI

Komander paksa kanak-kanak pakai letupan diburu

Posted: 07 Jan 2014 10:22 AM PST

KANDAHAR 8 Jan. - Polis Afghanistan semalam, mencari seorang komander kumpulan Taliban yang didakwa memaksa seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun untuk memakai baju letupan bagi membantutkan serangan berani mati di wilayah Helmand.

Kementerian Dalam Negeri berkata kanak-kanak perempuan yang dikenali sebagai Spozhmai itu ditahan sebelum meletupkan bahan letupan tersebut di pondok kawalan polis di daerah Khanashin.

Bercakap dalam sidang media semalam, Spozhmai berkata dia dipaksa oleh abangnya sendiri untuk menjalankan misi membunuh diri tetapi menarik diri pada saat akhir. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved