Ahad, 5 Januari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


15 terkorban dalam siri serangan bom di Baghdad

Posted: 05 Jan 2014 10:31 AM PST

BAGHDAD 6 Jan. - Sekurang-kurangnya 15 orang terkorban dalam siri serangan bom di sini hari ini, selepas militan menyerang bandar-bandar utama dan beberapa bahagian barat ibu negara itu.

Kejadian itu menyaksikan tiga bom kereta dan satu letupan bom di tepi jalan berlaku di tiga bahagian berbeza di Baghdad, sehingga mengakibatkan sekurang-kurangnya 40 orang turut mengalami kecederaan.

Serangan tersebut berlaku selepas pihak militan berjaya menawan bandar Fallujah dan sebahagian kawasan di Ramadi sejak beberapa hari lalu. - AFP

Rundingan damai Sudan Selatan bermula

Posted: 05 Jan 2014 10:29 AM PST

ADDIS ABABA, Ethiopia 6 Jan. - Kerajaan Sudan Selatan dan pemberontak bersedia untuk memulakan rundingan damai hari ini, selepas pertempuran berterusan berlaku di negara itu semalam, sehingga mengakibatkan banyak orang awam terkorban di ibu negara Juba.

Rundingan yang diadakan di ibu negara Ethiopia ini bertujuan untuk menamatkan pertempuran yang sudah berlarutan selama tiga minggu lalu, selain turut mengorbankan beribu-ribu nyawa.

Diplomat berkata, selepas berlangsungnya perbincangan awal lewat malam semalam, rundingan damai dijangka bermula kira-kira pukul 2 petang waktu tempatan (7 petang waktu Malaysia). - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved