Jumaat, 3 Januari 2014

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Dua warga asing maut di Tripoli

Posted: 03 Jan 2014 10:24 AM PST

TRIPOLI 4 Jan. - Tentera Libya menemui mayat seorang lelaki warga Britain dan seorang wanita warga New Zealand yang ditembak mati di barat daya Tripoli semalam, kata sumber keselamatan kepada AFP.

"Mayat lelaki Britain dan wanita New Zealand yang dipercayai mati akibat ditembak ditemui di pandai Mellita, kelmarin, jelas sumber.

Menurut sumber itu lagi, kedua-dua mayat sudah dipindahkan ke Tripoli, namun tiada butiran lengkap mengenai punca kematian diberikan. - AFP

Tiga maut feri karam di Lombok

Posted: 03 Jan 2014 09:24 AM PST

LOMBOK, Indonesia 4 Jan. - Tiga orang terkorban dan berpuluh-puluh lagi mengalami kecederaan selepas feri yang mereka naiki karam awal pagi semalam, ketika dalam perjalanan dari Pelabuhan Kayangan di Lombok menuju ke Pelabuhan Poto Tano, West Nusa Tenggara.

Pengurus Operasi Feri Angkutan Sungai Danau dan Penyeberangan (ASDP) cawangan Kayangan, M. Yasin berkata, mereka yang terkorban adalah seorang lelaki pertengahan umur dan dua orang kanak-kanak.

Mayat mereka berjaya ditemui oleh Pasukan Mencari dan Menyelamata (SAR) Indonesia.

``Feri berkenaan berlepas kira-kira pukul 2 pagi waktu tempatan (3 pagi waktu Malaysia), namun kami hanya mengetahui ia karam pada pukul 4 pagi waktu tempatan (5 pagi waktu Malaysia), kata M.Yasin kepada agensi berita Antara. - AGENSI

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved