Jumaat, 3 Januari 2014

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Tudung mudah pakai

Posted: 03 Jan 2014 06:09 AM PST

Oleh MERAN ABU BAKAR
Gambar NOOR AZLINA JAAFAR

Tudung corak bunga kecil yang ringkas tetapi cantik.

WANITA yang memakai tudung sudah semestinya memiliki banyak jenis dan warna tudung. Memiliki pelbagai warna tudung adalah perlu kerana hendak disesuaikan dengan baju yang hendak dipakai.

Kadang-kadang anda sudah pun memiliki warna-warna asas bagi setiap warna, namun dirasakan masih belum mencukupi kerana bagi satu-satu warna terdapat pula warna yang lembut, samar atau gelap.

Justeru anda akan membeli lagi sehingga terdapat beberapa warna hijau, merah, kuning dan sebagainya. Dengan kata lain, setiap wanita ingin memiliki banyak tudung dan apabila terdapat sahaja rekaan dan corak tudung terbaharu pasti akan dibeli.

Memenuhi keinginan wanita yang menyukai corak dan warna tudung yang pelbagai, Colourful Collections turut menyediakan banyak warna dan corak tudung yang menarik.

Di antaranya ialah tudung awning keras, awning lembut, awning bersilang, selendang dan tidak ketinggalan anak tudung atau tudung inner.

Menurut pemilik Colourful Collections, Zuraity Zulkifli yang menjual tudung melalui atas talian, kelainan tudung keluarannya ia dapat memenuhi pelbagai kehendak pelanggan yang menyukai tudung-tudung yang berbeza.

Tudung merah dengan awning lembut bersilang dua warna.

Tudung-tudung tersebut pula kata Zuraity, dibuat supaya dapat disesuaikan dengan pemakaian ke pejabat atau bersiar-siar.

Zuraity bersama suaminya, Mohd. Faizul Zaid, yang telah tiga tahun berniaga tudung ini menambah, koleksi tudung beliau dibuat daripada fabrik jenis kapas, lycra, syifon dan syifon jojet. Fabrik seperti ini senang dibentuk, selesa dan cantik terletak di atas kepala.

"Setiap minggu akan dimuatkan dua kali koleksi terbaru yang boleh dilihat oleh pelanggan. Biasanya saya tidak akan mengulang rekaan yang telah sedia ada. Namun jika banyak permintaan, baru saya akan mengulang semula rekaan yang dipinta.

"Sekarang ini pelanggan sukakan tudung atau selendang yang mudah dipakai kerana biasanya wanita ingin cepat bersiap untuk ke tempat kerja. Jadi mereka tidak mahu membuang masa lama membetulkan tudung dan selendang.

"Saya juga ada membuat selendang yang mudah dipakai yang hanya perlu disarung dan dipinkan bahagian yang selebihnya,'' ujar Zuraity.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved