Sabtu, 25 Januari 2014

Utusan Online - Keluarga


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Keluarga


Nusantara setanding antarabangsa

Posted: 24 Jan 2014 10:42 AM PST

KENAPA perlu mengeluarkan belanja lebih jika barangan yang menjadi trend boleh didapati di dalam negara dengan harga yang lebih berpatutan dan juga berkualiti.

Boleh dikatakan juga, pakaian yang dihasilkan ini lebih berkualiti berbanding pakaian yang diimport kerana mereka kebanyakannya hanya menjual jenama, bukan kualiti yang disangka.

Jika sebut pasal jean atau denim, jenama terkenal seperti Levis, Lee, Wrangler dan sebagainya menjadi pilihan kerana ramai tidak tahu terdapat jenama-jenama lain di pasaran.

Namun sejak akhir-akhir ini, peminat denim boleh mendapatkan koleksi seluar, jaket dan aksesori lain yang dibuat oleh pereka dan pengeluar tempatan serta dari sekitar nusantara.

Antara jenama yang kian popular adalah Tarik Jeans yang dihasilkan oleh anak tempatan yang menggunakan kain berkualiti bagi memenuhi kehendak peminat-peminat denim.

Koleksi ini boleh didapati di Nusantara Denims dengan pelbagai pilihan yang menarik untuk kepuasan peminat terutamanya golongan muda yang menjadikan pakaian seperti itu fesyen harian mereka.

Denim dan remaja tidak dapat dipisahkan, selain tahan lasak, ia juga memberikan gaya yang ranggi dan ringkas bagi pelbagai tujuan termasuk ke acara rasmi mahupun santai.

Lebih menguntungkan, denim yang dihasilkan ini adalah daripada kain denim mentah (raw denim) iaitu kain yang tidak lagi diproses seperti denim lain yang berjenama.

Jadi, ia tidak mudah koyak atau cepat lusuh dan ia lebih tahan lama berbanding dengan denim lain di pasaran.

Semakin lama ia dipakai, semakin cantik dan lusuh kain tersebut, sekali gus memberikan perspektif baru kepada gaya si pemakai denim jenis itu.

Selain denim, kemeja dan kasut jenis but antara pelengkap gaya ini. Kombinasi ini memberikan satu cetusan idea trendy yang ranggi, maskulin dan santai kepada si pemakai. - AMIRUL

Fanatik tidak bertempat

Posted: 24 Jan 2014 10:42 AM PST

Ubah sikap fanatik terlampau terutamanya pengikut kelab peminat artis kerana sikap sedemikian dikhuatiri menjengkelkan ramai pengguna laman sosial yang lain. - Gambar hiasan

Tidak kira siapa anda, kemahsyuran atau untuk menjadi terkenal itu bukan sesuatu yang susah dikecapi di zaman serba canggih ini dengan bantuan jaringan internet.

Pelbagai aplikasi yang menyediakan ruang untuk anda ketengahkan bakat ataupun sesuatu yang unik, anda akan menjadi terkenal dalam masa yang singkat apabila mendapat perhatian ramai dan perkongsian sesama pengguna internet.

Malah ada juga perkara yang agak sukar untuk diterima akal tetapi masih mendapat perhatian ramai terutamanya mereka yang mahukan perhatian dengan tujuan terdesak untuk dikenali.

Apa yang didapati melalui pemerhatian yang dibuat, kelab peminat merupakan tempat berlakunya perselisihan pendapat walaupun perkara yang dibincangkan boleh dikatakan sebagai picisan.

Peminat-peminat fanatik akan sentiasa mempertahankan artis idola mereka dan sanggup memalukan diri sendiri dengan hujah-hujah yang tidak masuk akal yang boleh diibaratkan sebagai cakap-cakap kosong.

Ada juga diantara mereka yang sanggup membuat akaun palsu dengan menggunakan nama yang agak pelik untuk menutup identiti diri dengan tujuan tidak mahu dikenali ketika melemparkan tohmahan di laman sosial.

Perkara pokok yang boleh dijadikan iktibar adalah tidak perlu untuk merajakan mereka yang diminati sehingga hilang jati diri sebagai seorang individu waras apabila merasakan artis kesayangan tidak pernah berbuat salah.

Pertimbangkan segala permasalahan tanpa berat sebelah sebelum memuatnaik pendapat anda kerana dikhuatiri anda kelihatan dungu di antara mereka yang lebih berkredibiliti untuk bersuara.

Masih ramai lagi golongan sebegini yang dikategorikan sebagai 'troopers' sanggup mengabdikan diri semata-mata mahukan perhatian dan menjadi insan berjasa di mata artis kesayangan mereka itu.

Fanatik biarlah berpada-pada, sekiranya sudah melampaui batas, sudah tentu menjengkelkan ramai pengguna laman sosial yang lain.

HASBULLAH ABD. KARIM

Kuala Lumpur

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved