Sabtu, 25 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Lelaki tembak pasar raya

Posted: 25 Jan 2014 10:23 AM PST

PELABUHAN KLANG 25 Jan. - Akibat berang dengan isterinya, seorang anggota pasukan keselamatan melepaskan tembakan ke arah sebuah pasar raya di sini hari ini.

Kejadian pada pukul 4.45 petang itu berlaku selepas suspek berusia 45 tahun bertengkar dengan isterinya yang berumur 30 tahun di pasar raya tersebut.

Suspek kemudian mengeluarkan sepucuk pistol dan melepaskan beberapa das tembakan ke arah cermin pasar raya tersebut.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat berkata, setelah melepaskan tembakan, suspek beredar dan menyerah diri di balai polis berhampiran.

"Tembakan suspek bagaimanapun tidak mencederakan isterinya dan hanya mengenai cermin pasar raya," katanya di sini hari ini.

Kamarul Zaman berkata, polis akan menyiasat punca sebenar kejadian itu.

"Pihak polis juga akan mendapatkan perintah tahanan reman terhadap suspek bagi membolehkan siasatan lanjut. Kes disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan bunuh," katanya.

Dua murid dakwa dipaksa makan rumput

Posted: 25 Jan 2014 12:35 AM PST

Oleh ASLIZA MUSA

SUNGKAI 25 Jan. - Seorang guru lelaki bertindak keterlaluan dengan 'melayan' dua murid Tahun Empat Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Khai Meng di sini seperti lembu dengan menggantung loceng di leher dan memaksa mereka memakan rumput pada Khamis lalu.

Kejadian kira-kira pukul 9 pagi itu berlaku selepas Muhammad Nasvinder Muhammad Amit dan Mohd. Izat Iqbal Mohd. Harith masing-masing berusia 10 tahun gagal menyiapkan tugasan sekolah yang diberi.

Kedua-dua kanak-kanak berkenaan dihukum oleh guru berusia 26 tahun yang mengajar mata pelajaran bahasa Inggeris di sebuah kelas yang mempunyai 11 orang murid di sekolah tersebut. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved