Rabu, 15 Januari 2014

Utusan Online - Jenayah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Jenayah


Dua lelaki ditahan berhubung kes bunuh tiga beradik

Posted: 15 Jan 2014 07:28 PM PST

ALOR SETAR 16 Jan. - Polis menahan dua lelaki petang semalam berhubung kes pembunuhan tiga beradik di Alor Semela pada Disember tahun lalu.

Kedua-dua suspek berusia 19 tahun itu ditahan berdekatan Alor Senibung di sini.

Mereka ditahan reman mulai hari ini sehingga 22 Januari ini. - UTUSAN ONLINE

'Sultan Melaka' direman 4 hari

Posted: 15 Jan 2014 10:22 AM PST

Oleh NORLIZA MOHAMAD ZAKARIA
pengarang@utusan.com.my

MELAKA 15 Jan. - Mahkamah Majistret di sini memerintahkan lelaki yang mendakwa dirinya pewaris takhta Kesultanan Melaka, Noor Jan Tuah, 56, ditahan reman selama empat hari bermula hari ini.

Penolong Pendaftar Mahkamah Rendah, V. Kanasan membenarkan perintah tahanan reman itu bagi membolehkan polis menjalankan siasatan terhadap suspek mengikut Seksyen 41(1) Akta Hasutan 1948.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Raja Shahrom Raja Abdullah berkata, perintah tahanan reman itu dikeluarkan mahkamah pada pukul 9.45 pagi ini.

"Mahkamah membenarkan polis untuk mereman Noor Jan sehingga 18 Januari ini sekali gus melengkapkan kertas siasatan sebelum diserahkan kepada pihak pendakwa raya," katanya di sini hari ini.

Turut hadir ke mahkamah ialah Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Supritendan PR. Gunarajan.

Sepanjang Nor Jan berada di mahkamah, pihak polis membuat kawalan di pintu masuk utama bangunan itu bagi mengelak sebarang kejadian yang tidak diingini.

Lelaki itu kemudian dibawa meninggalkan mahkamah menaiki sebuah van putih diiringi pegawai dan anggota polis, 20 minit kemudian.

Raja Shahrom dalam masa yang sama, meminta mana-mana pihak yang terlibat secara langsung dengan aktiviti Noor Jan agar tampil membantu siasatan.

Ahli perniagaan itu ditahan polis pada pukul 10.50 pagi semalam di jeti Anjung Batu, Serkam ketika ditemu bual oleh wartawan Utusan Malaysia, Kosmo! dan Harian Metro.

Ketika ditahan, Noor Jan bersama lebih 30 orang pengikutnya untuk menaiki feri ke Pulau Besar bagi menghadiri majlis jamuan kesyukuran sempena Maulidur Rasul.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved