Sabtu, 4 Januari 2014

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Redah hutan setiap bulan

Posted: 04 Jan 2014 04:33 AM PST

Oleh MUHAMMAD AZRUL MOHD. RADI
Gambar SAFIYANA SALIM

MELAKUKAN aktiviti lasak sememangnya sesuatu yang digemari oleh seorang lelaki dan begitu juga perihalnya dengan penyampai radio, Fizi Ali.

Bertemu dengan jejaka ini di lokasi penggambaran, jelas nampak keterujaan pada wajahnya untuk mencuba aktiviti lasak kali ini.

Bagi Fizi, dia dan aktiviti lasak memang tidak boleh dipisahkan memandangkan ia adalah salah satu aktiviti yang menjadi rutin bagi jejaka ini hampir setiap bulan.

Saya sebenarnya memang gemar melakukan aktiviti lasak. Selalunya, saya akan lakukan aktiviti meredah hutan bersama dengan rakan-rakan.

Tapi bukanlah kami main redah sahaja, adalah orang yang akan menunjukkan jalan sebab kami pun takut juga kalau nak masuk terus dalam hutan.

Tambahan, sebelum ini banyak kes-kes sesat di dalam hutan. Jadi, lebih baik kita mengambil orang yang pakar sebelum berlaku sesuatu kejadian yang tidak diingini," jelasnya.

Mengulas mengenai aktiviti di Skytrex Adventure pula, jelasnya, ini adalah kali pertama dia melakukan aktiviti tersebut.

Sebelum ini, saya pernah dengar tentang lokasi ini, tetapi belum berkesempatan untuk datang dan peluang ini membuatkan saya tidak sabar untuk mencuba aktiviti ini," jelasnya.

Tambah Fizi, melakukan aktiviti lasak ini sebenarnya memerlukan ketahanan fizikal dan mental yang tinggi.

Katanya, amat penting untuk mempersiapkan diri kerana apa yang utama dalam melakukan setiap aktiviti adalah keselamatan diri.

Bagi saya, keselamatan adalah penting dalam apa sahaja yang kita lakukan. Sebab itu, persiapan penting," jelasnya yang turut gemar bermain kenderaan lasak, ATV.

Ditanya mengenai pengalaman pahit ketika melakukan aktiviti lasak, jelas Fizi, buat masa ini, belum ada lagi kenangan pahit yang terpalit sepanjang melakukan aktiviti lasak.

Setakat ini, tidak pernah ada kenangan pahit. Semua kenangan manis, sebab saya tekankan pada diri untuk mencabar diri saya dalam setiap aktiviti yang dilakukan.

Bila kita dah cabar diri, kita akan lakukan sebaik mungkin. Kalau jatuh sekalipun, jangan putus asa kerana bila kita sudah berjaya, ia akan memberi kepuasan kepada diri sendiri," ujarnya.

Tambah Fizi, berada di dalam hutan mampu memberikan ketenangan kepada dirinya.

Menjalani kehidupan tidak semuanya berjalan lancar, ada kalanya kita akan merasa tekanan pada diri.

Tambahan pula seperti saya, kerja sebagai penyampai di Ultra101fm, saya tidak mahu tekanan mengganggu rutin saya untuk bersama pendengar.

Jadi, berada di dalam hutan adalah salah satu cara untuk menenangkan diri daripada tekanan atau masalah yang dihadapi," jelasnya.

Aktiviti lasak sebagai diet

Bercakap mengenai diet, pelbagai cara dilakukan oleh mereka yang mahu mendapatkan bentuk badan yang ideal.

Bagi lelaki, ramai yang lebih gemar menggunakan gim untuk mendapatkan bentuk badan yang diingini tetapi berbeza pula bagi Fizi.

Menurutnya, berat badannya kini berbeza dengan dahulu kerana sebelum ini, badannya agak berisi dan gempal.

Saya tidak pernah mengamalkan pergi ke gim untuk turunkan berat badan, sebaliknya saya lebih selesa untuk berjoging.

Malah, melakukan aktiviti lasak ini sebenarnya mampu mengurangkan berat badan, ditambah pula dengan diet pemakanan yang dilakukan," jelasnya.

Tambah Fizi, buat masa ini, dia tidak mengamalkan diet, sebaliknya mengelak daripada makan nasi bagi mengekalkan berat badannya.

Lelaki..., bagi saya senang, cuma perlu kurangkan pengambilan nasi atau tidak makan langsung, berat badan akan kurang.

Tapi janganlah amalkan diet pemakanan sahaja, sekurang-kurangnya lakukan juga aktiviti sukan yang boleh mengeluarkan peluh," ujarnya.

Kim Hyo-jin hamil

Posted: 04 Jan 2014 04:33 AM PST

Bersama Noona Kha-dijah

AGENSI Kim Hyo-jin melaporkan yang aktres itu sedang hamil lima bulan, selepas dua tahun mendirikan rumah tangga dengan aktor Yoo Ji-tae.

Kim Hyo-jin, 29, yang bakal berlakon dalam filem arahan Lim Sang-soo, Theres No Today terpaksa menarik diri kerana kehamilannya itu.

Biarpun penggambaran hanya akan dimulakan pada Februari ini, Kim Hyo-jin tetap menarik diri kerana ingin memastikan kandungannya berada dalam keadaan sihat memandangkan ini adalah kali pertama dia hamil.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved