Khamis, 5 Disember 2013

Utusan Online - Mahkamah


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Mahkamah


'Saya masih pemegang saham'

Posted: 05 Dec 2013 10:40 AM PST

Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR
khairul.nuar@utusan.com.my

IPOH 5 Dis. - Bekas pengarah sebuah syarikat kicap bumiputera popular di negeri ini mendakwa telah disingkirkan oleh seorang ahli keluarganya sendiri untuk menguasai kepentingan dalam organisasi berkenaan.

Khairon Mohd. Tamin, 57, mendakwa, dia yang masih merupakan pemegang saham, turut menuntut keuntungan saham syarikat berkenaan bernilai jutaan ringgit yang dinafikan miliknya sejak 1992.

"Kilang utama syarikat ini yang terletak di Batu Gajah turut telah 'dirampas' oleh pengurusnya itu walaupun telah memiliki sebuah lagi premis di Enggor.

"Saya pernah membawa kes ini ke mahkamah sekitar tahun 1990-an tetapi kerap tertangguh disebabkan kerenah peguam mereka yang melewat-lewatkannya, malah, saya telah berhabis sebanyak RM20,000," katanya.

Khairon berkata demikian dalam sidang akhbar di Pusat Khidmat dan Aduan Barisan Nasional (BN) yang turut dihadiri oleh Ketua Urusetianya, Mohd. Rawi Abdullah, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Khairon berkata, bagi mendapatkan haknya itu, dia telah membuat laporan polis bagi mengemukakan tuntutan sivil pada 16 April lalu.

Sementara itu, Mohd. Rawi berkata, pihaknya ada berbincang dengan ahli keluarga berkenaan, namun individu terbabit bertegas tidak akan berbuat apa-apa.

"Dia kata buatlah apa pun tindakan, dia tidak kisah kerana semua 'anak' kepada pengasas syarikat kicap popular itu sama ada dirinya termasuk pengadu hanya merupakan anak angkat," kata Mohd. Rawi.

Kalimah Allah: Permohonan rayuan gereja 24 Februari

Posted: 05 Dec 2013 12:32 AM PST

Oleh NORAZLITA MOHD. SIES

PUTRAJAYA 5 Dis. - Mahkamah Persekutuan menetapkan 24 Februari tahun depan permohonan Gereja Katolik untuk mendapatkan kebenaran merayu terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang melarang penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mingguan gereja, The Herald bagi seksyen bahasa Melayu.

Tarikh itu ditetapkan ketika pengurusan kes di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Persekutuan Nor Aziati Jaafar petang ini. - UTUSAN ONLINE

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved