Khamis, 5 Disember 2013

Utusan Online - Kota


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Kota


Malaysia Berselawat di Bukit Jalil esok

Posted: 05 Dec 2013 10:40 AM PST

KUALA LUMPUR 5 Dis. - Yayasan Al-Abrar dengan kerjasama Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) akan menganjurkan satu program kerohanian 'Malaysia Berselawat' bertempat di Stadium Hoki Bukit Jalil pada Sabtu ini.

Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP, Datuk Zainal Abidin Jaafar berkata, dengan menampilkan tokoh ulama terkemuka Yemen, al-Habib Umar Hafidz, majlis itu dianjurkan untuk memberi pendedahan kepada masyarakat Islam Malaysia khususnya mengenai kehebatan rangkaian selawat, zikir dan burdah mengagungkan Rasulullah SAW.

"Antara aktiviti pada malam tersebut melibatkan solat maghrib berjemaah serta sesi tazkirah daripada ulama-ulama tempatan dan luar negara seperti Habib Thohir Al Haddar (Yemen), Habib Jindan Novel (Indonesia) serta Habib Ali Zainal Abidin Al-Hamid dan Don Daniyal Don Bijayid, masing-masing dari negara ini.

"Pada malam itu, sesi Tausiyah Perdana juga disampaikan oleh al-Habib Umar yang merupakan salah seorang pendakwah tersohor di dunia," ujar Zainal Abidin dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Turut hadir Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri Pahang, Datuk Syed Ibrahim Syed Ahmad dan Setiausaha UMNO Cheras, Datuk Syed Mehdar Syed Abdullah.

Sehubungan itu, Zainal Abidin menjemput orang ramai untuk hadir ke Stadium Hoki Bukit Jalil bagi mengisi masa lapang dengan acara kerohanian itu yang bermula pada pukul 5 petang sehingga 11 malam.

Selain itu, kemudahan Sistem Aliran Ringan (LRT) beroperasi sehingga 2 pagi dan beliau berharap peluang majlis ilmu berkenaan wajar direbut oleh orang ramai pada hari tersebut.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari laman web, www.malaysiaberselawat.com atau hubungi penganjur, Yayasan al-Abrar menerusi talian 0642652925 untuk maklumat lanjut.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved