Rabu, 18 Disember 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Keena sudah berpunya

Posted: 17 Dec 2013 08:52 AM PST

Oleh GARRET DAWUM
garret.dawum@utusan.com.my
Gambar NOORADZRENE MOHAMMED NOOR

KEENA sungguh peramah dan mesra orangnya tetapi berhati-hati ketika mengeluarkan sebarang kenyataan tentang dirinya.

ORANGNYA sangat periang dek kerana kemesraan serta gelak tawanya yang sungguh mencuit hati. Walaupun nampak ganas tetapi tutur katanya sangat lembut.

Selain itu, dia juga kelihatan tidak kekok ketika berbicara. Mungkin pengalaman selama lima tahun mendepani kehidupan dalam dunia serba glamor memberi semangat kepada Keena untuk terus dikenali masa kini.

Ketika mengadakan sesi fotografi bersama Hits, Keena, bekas pelajar rancangan Mentor musim ketiga ini sesekali tersenyum manja apabila diusik.

Biarpun pernah dikenali sebagai protege kepada penyanyi rock, Awie, namun penampilan awal Keena mula terbentang luas ketika menerima tawaran berlakon sehingga dia terlupa tentang impiannya untuk bergelar penyanyi.

"Saya tidak kisah kalau orang tidak kenali saya sebagai seorang penyanyi. Apapun saya berbangga dan bersyukur apabila dianugerahkan bakat dalam kedua-dua cabang seni iaitu menyanyi dan berlakon.

"Cita-cita saya mahu bergelar anak seni yang serba boleh," kata anak kelahiran Kelantan itu yang kini sudah mula mengorak langkah dan tidak mahu menoleh ke belakang lagi.

Saat ditanya mengenai kisah cintanya, wajah pelakon yang sudah menginjak usia 26 tahun ini berubah merah padam dan cuba untuk mengelak daripada menjawab pertanyaan itu.

Mana tidaknya, baru-baru ini Keena telah memuat naik gambar sedang berpegangan tangan dengan seorang penyanyi terkenal dari seberang, Firman. Gambar itu telah mencetuskan banyak persoalan daripada pelbagai pihak.

Ada yang mengatakan mereka sedang hebat diulit cinta. Namun, semua itu Keena sangkalkan. Katanya, itu hanya gambar dan berharap semua orang tidak akan salah faham.

"Jangan mentafsir benda yang bukan-bukan. Saya tahu Firman sudah kahwin. Mana mungkin saya akan melakukan perbuatan yang boleh mencalarkan nama saya.

"Gambar itu diambil ketika saya bertemu dengannya sebagai seorang peminat dan kami juga bakal membuat kerjasama untuk lagu yang saya ciptakan khas buat Firman," luahnya tanpa berselindung.

Berkali-kali Keena menidakkan dia bercinta dengan Firman sehingga membuat pengakuan bahawa hatinya sudah berpaut pada seorang jejaka yang masih dirahsiakan identitinya.

"Apa yang saya mahu katakan, saya sudah 10 tahun mencintai lelaki itu. Kami sudah lama kenal. Dia juga banyak membantu perkembangan seni saya.

"Dia (kekasih) menerima saya seadanya. Dia juga gembira kerana dapat melihat perjalanan seni saya bergerak di depan matanya," kata Keena atau nama sebenarnya Suriana Abdul Wahab.

Kahwin? Belum masanya

Soal berumah tangga memandangkan usia semakin naik, Keena hanya menjawab masanya belum tiba.

Tidak mahu merahsiakan perkara yang baik tetapi Keena agak berhati-hati untuk bercerita mengenai masa depannya itu. Bukan apa, bimbang nanti apa-apa perkara tak baik berlaku di kemudian hari jika ia dicanang sebelum waktunya.

"Jika betul ada jodoh, saya akan terimanya dan bersedia menjadi isteri kepada orang yang saya cintai.

"Buat masa ini, saya masih tidak bersedia untk menjadi suri orang. Bagi saya, masanya belum tiba kerana perjalanan seni saya sebagai penyanyi dan pelakon masih jauh di depan," katanya.

Hasrat untuk mendirikan rumah tangga kata Keena akan tiba jika semuanya sudah bersedia.

"Kahwin bukan perkara yang main-main. Jadi saya kena merancang semuanya dengan baik walaupun keluarga tidak terlalu mengambil kisah tentang cinta saya.

"Sebab itu saya cuba untuk mengelakkan diri daripada pelbagai kontroversi. Penat juga rasanya kalau nama selalu dikaitkan dengan pelbagai gosip liar.

"Bagi saya, kalau betul hendak buat kontroversi, biarlah benda itu tidak keterlaluan sehingga memberi kesan kepada keluarga,"katanya.

Ubah penampilan

Posted: 17 Dec 2013 08:52 AM PST

TAMPIL seksi? Saya tidak akan melakukan semua itu lagi! Itu jawapan pengacara dan model terkenal dunia, Heidi Klum yang enggan melihat dirinya memakai bikini selepas merasakan tidak sesuai seiring dengan usianya yang sudah mencecah 40 tahun.

Seperti dipetik laporan Hollywoodreporter, Klum antara model popular pakaian dalam jenama Victoria Secret ini merasakan untuk berjalan catwalk dengan memakai pakaian dalam pada usia sudah lanjut adalah suatu perkara yang tidak sesuai.

"Saya tidak akan menjadi model dan berjalan dengan hanya memakai pakaian dalam lagi. Saya sudah mula rasa kurang selesa," katanya.

Namun begitu, itu tidak bermaksud dia akan behenti sepenuhnya dari bidang peragaan kerana beliau masih lagi menerima tawaran untuk sesi fotografi untuk majalah dan iklan.

Dalam pada itu, Heidi yang kini berpacaran dengan Martin Kirsten seorang pengawal peribadi masih terlibat dengan program Germany's Next Top Model dan Project Runaway sedang dalam proses untuk melancarkan jenama pakaian kanak-kanak miliknya sendiri iaitu Barbies R Us.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved