Jumaat, 15 November 2013

Utusan Online - Feminin


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Feminin


Hub baju T Muslimah

Posted: 14 Nov 2013 10:12 PM PST

Oleh NOOR FAZRINA KAMAL
Gambar ASLIZA HAILANI

KOLEKSI Humaira Ellysha, ini diperbuat daripada fabrik rayon berkualiti tinggi yang selesa dan bergaya dipakai walau ke majlis rasmi.

HUMAIRA Design bermula secara kecil-kecilan pada 2005 di pasar malam. Diasaskan oleh Adnan Abd Aziz dan isterinya, Zuraida Yusof, Adnan menggunakan kemahiran dan kelayakannya sebagai pemegang Ijazah Sarjana Muda Seni Halus dari Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan Sarjana Pendidikan Seni dari Univesiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), untuk menghasilkan rekaan-rekaan fesyen yang kemudian dilabelkan di bawah Humaira Design.

Produk pakaian Muslimah di bawah jenama Humaira Designy merangkumi semua peringkat usia dan golongan.

"Keistimewaan produk kami adalah setiap rekaan hanya dikeluarkan sekali sahaja, menutup aurat, labuh dan longgar. Setiap rekaan dihasilkan khas mengikut konsep asas kami iaitu 'kesederhanaan dalam setiap rekaan'.

"Setakat ini butik borong kami dibukan di Tanjung Malim, Perak dan di Bandar Perda, Pulau Pinang," kata bekas sebagai pensyarah di UPSI, Tanjung Malim, Perak itu.

Selain jualan runcit dan borong, Humaira Design mempunyai tiga laman web yang menjalankan jualan dalam talian iaitu www.tshirtmuslimah.com yang diuruskan oleh pasukan khas mereka di Tanjung Malim. Manakala www.humairadesign.com pula diuruskan oleh kumpulan berbeza di Bandar Perda dan www.muslimebay.com adalah khas untuk agen dan pemborong.

"Sebanyak 70 peratus jualan adalah melalui dalam talian dan merangkumi seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei.

"Kami juga mendapat tempahan melalui laman sesawang daripada pelajar-pelajar Malaysia yang menuntut di luar negara seperti Australia, New Zealand, Russia, Kanada, Amerika Syarikat, Mesir, Jepun dan Korea," kata Adnan.

Inspirasi fesyen terkini

"Untuk menghasilkan setiap rekaan, kami mengambil inspirasi daripada perkembangan fesyen muslimah semasa dan pemilihan fabrik pula adalah berasaskan kepada kategori pelanggan kami.

"Setiap rekaan dan kualiti fabrik adalah berbeza. Untuk rekaan premium kami menggunakan fabrik berkualiti tinggi seperti cotton combed 20s iaitu 100 peratus kapas tetapi tidak mengembang seperti kain cotton single jersey biasa. Untuk kategori ini, ia hanya dijahit oleh penjahit mahir sahaja. Biasanya, pengguna kategori ini memakai baju kami untuk tujuan rasmi, kerja dan melancong.

" Bagi kategori sederhana, kami menggunakan fabrik teteron cotton 180g yang sesuai dipakai untuk tujuan riadah dan santai," jelas Adnan.

Iltizam beliau adalah untuk menggalakkan pemakaian yang menutup aurat di kalangan muslimah di Malaysia.

"Ini a adalah sebahagian daripada usaha kecil kami dalam berdakwah. Kami juga sedang membangunkan jenama pakaian untuk keperluan haji dan umrah pada tahun 2014," katanya.

Sederhana dalam setiap rekaan

Model ENGKU SULWANI

Terima Kasih kepada HUMAIRA DESIGN http://m.facebook.com/HumairaDesign.biz Website: www.humairadesign.com Www.tshirtmuslimah.com

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved