Isnin, 14 Oktober 2013

Utusan Online - Megabait


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Megabait


Kalis air

Posted: 13 Oct 2013 09:36 PM PDT

Oleh MASZUREEN HADZMAN

SONY semakin giat menghasilkan telefon pintar dari model Xperia mereka. Terbaru, Sony telah memperkenalkan Xperia Z1 dan model ini merupakan telefon pintar kalis air.

Reka bentuk nipis seakan sama dengan rekaan Xperia sebelum ini tetapi berbeza keupayaannya.

Majlis pelancarannya yang telah diadakan di ibu negara baru-baru ini, turut dibuat secara serentak di beberapa buah negara seluruh dunia.

Sony Mobile menyasarkan untuk berada di dalam tiga kelompok teratas bagi segmen pasaran telefon pintar di rantau Asia Pasifik.

Timbalan Presiden Korporat Sony Mobile, Matthew Lang berkata, keyakinan tersebut berdasarkan produk-produk Sony yang berada di pasaran masa kini dan bakal dilancarkan.

"Kami percaya produk kami mampu menempatkan Sony Mobile berada dalam kelompok tiga teratas di pasaran Asia Pasifik," kata beliau sewaktu pelancaran telefon pintar terbaharu Sony, Xperia Z1 di sini hari ini.

Xperia Z1 dikuasakan dengan bateri berkapasiti 3,000 mAh dan dipacu oleh teras dwi-kembar Qualcomm Snapdragon 800 berkelajuan 2.2Ghz, dengan memori terbina dalaman sehingga 16 gigabit (Gb) dan mempunyai slot kad memori yang mampu ditingkatkan sehingga 64 Gb.

Telefon pintar ini akan memasuki pasaran Malaysia mulai Oktober ini.

Sementara itu,Xperia Z1 itu menampilkan sebuah telefon pintar menyamai reka bentuk Xperia Z juga Xperia ZL di bahagian luar, di bahagian tepi juga di bahagian belakang.

Walau bagaimanapun, kata Lang, pihak Sony masih belum mengumumkan harganya di pasaran dan menambah ia akan diumumkan tidak lama lagi.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved