Isnin, 23 September 2013

Utusan Online - Luar Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Luar Negara


Kolonel tentera udara Yemen ditembak mati

Posted: 23 Sep 2013 11:08 AM PDT

SANAA 24 Sept. - Seorang pegawai tentera udara Yemen berpangkat Kolonel ditembak mati oleh penyerang tidak dikenali di sini semalam.

Sumber keselamatan berkata, seorang daripada dua penyerang yang menunggang motosikal melepaskan tembakan ke arah Kolonel Abdul Wahab Azzam ketika mangsa sedang memandu sebuah kereta di satu persimpangan jalan.

Bagaimanapun sumber tersebut tidak menjelaskan lokasi sebenar kejadian itu dan tiada pihak mengaku bertanggungjawab dalam serangan terbabit.

Insiden semalam merupakan kejadian terbaharu membabitkan pembunuhan berpuluh-puluh pegawai tentera dan keselamatan Yemen sejak dua tahun. - REUTERS

Singapura perketat peraturan pengambilan pekerja asing

Posted: 23 Sep 2013 11:08 AM PDT

SINGAPURA 24 Sept. - Kerajaan Singapura semalam mengumumkan peraturan ketat yang baharu terhadap syarikat-syarikat di negara ini untuk mengambil pekerja asing daripada bidang profesional.

Kementerian Sumber Tenaga Manusia dalam kenyataannya berkata, berdasarkan undang-undang tersebut yang akan dikuatkuasakan bermula Ogos tahun depan, syarikat di negara ini dikehendaki merekrut rakyat tempatan sebagai pekerja terlebih dahulu.

Jelas kementerian itu, perubahan peraturan terbabit dibuat selepas terdapat aduan dan bantahan daripada orang awam tentang kebanjiran tenaga asing di republik ini. - AFP

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved