Selasa, 24 September 2013

Utusan Online - Keluarga


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Keluarga


Jubin inspirasi alam

Posted: 23 Sep 2013 11:14 PM PDT

Oleh NORAZLINA ISMAIL
norazlina.ismail@utusan.com.my
Gambar AZLAN HADI ABU BAKAR

Pelbagai jubin inspirasi kemasan alam semula jadi keluaran Guocera.

HATI pasti terasa damai tatkala melangkah masuk ke dalam rumah jika hiasan dalamannya memenuhi ciri alam semula jadi dari segi warna, corak dan teksturnya.

Jika itu yang anda dambakan, maka jubin Guocera adalah rekaan terbaik untuk memenuhi keinginan tersebut.

Pengilang jubin Guocera baru-baru ini telah memperkenalkan rekaan jubin terbarunya yang menggunakan teknologi digital untuk mencipta kediaman yang berkonsepkan alam semula jadi.

Pemilik kediaman yang berminat untuk menggunakan rekaan jubin terbaru keluaran syarikat itu boleh memilih sama ada untuk menggunakan jubin jenis Glazed Porcelain atau Glazed Ceramic.

Jubin Glazed Pocelain yang mempunyai pilihan rupa dan tekstur semula jadi seperti batuan, kayu, pasir dan klasik didatangkan dengan tiga koleksi iaitu koleksi Parquet, Seta, dan Pietra.

Untuk hiasan lantai yang kelihatan klasik, koleksi Parquet sangat sesuai kerana jubin bercorak Tamara, Mirati dan Kejora boleh membangkitkan aura klasik pada kediaman.

Apabila kaki mencecah lantai yang dihiasi dengan jubin koleksi Parquet anda akan rasakan seolah-olah sedang memijak lantai kayu.

Selain itu, Guocera juga tidak ketinggalan untuk menampilkan jubin Seta dengan tiga siri rekaan iaitu Satin Dolomiti, Satin Vena-Marmo, dan Satin Marfil.

Koleksi Seta menawarkan hiasan yang sarat dengan gaya mewah kerana licin seperti sutera dan kilauan satin yang sesuai sekali untuk hiasan dinding sama ada di ruang tamu, dapur, dan kamar tidur.

Satu lagi koleksi menarik yang diilhamkan Goucera ialah koleksi Pietra yang terdiri daripada Pietra Toscana dan Pietra Dorata.

Dua rekaan ini menampilkan keindahan batuan semula jadi daripada ciri berlapis batu pasir hingga kepada pusaran dan barik batu marmar Itali yang halus.

Bagi mereka yang lebih meminati seramik daripada porselin pula boleh membuat pilihan sama ada memilih koleksi Essentia atau Opulenz.

Koleksi Essentia didatangkan dengan tiga lagi corak jubin dinding iaitu Avida Series (batu loh Turki), Centual Series (pelbagai bentuk rekaan konkrit) dan Belgium Series (simen kusam).

Koleksi Opulenz pula didatangkan dengan dua siri rekaan jubin dinding yang mempersonakan iaitu Soul Series (rekabentuk marmar semula jadi) dan Coburg Series (rekabentuk batu kapur).

Selain warna, corak dan tekstur koleksi jubin kali ini yang mempersona, jubin teknologi digital Goucera juga diilhamkan untuk tahan lasak.

Mereka yang berminat untuk mendapatkan pelbagai rekabentuk dan kemasan bercirikan alam semula jadi yang sesuai untuk setiap sudut kediaman boleh mengunjungi Goucera Gallery di Wisma Kemajuan Petaling Jaya atau pengedar berdaftar bermula November ini.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved