Jumaat, 27 September 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Aaron perlu jalani fisioterapi

Posted: 27 Sep 2013 11:51 AM PDT

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Pelakon popular, Aaron Aziz, 37, perlu menjalani rawatan fisioterapi selama tiga bulan bagi memastikan penyakit sakit sendi tengkuk yang menyebabkan lehernya senget sebelah kembali pulih sepenuhnya.

Isterinya, Diyana Halik berkata, doktor yang merawat suaminya menasihati agar Aaron menjalani rawatan fisioterapi segera namun pelakon itu tidak dapat berbuat demikian kerana terikat dengan komitmen kerja.

"Memang doktor menyuruhnya untuk menjalani rawatan fisioterapi segera, namun kerana jadual kerjanya yang padat, dia terpaksa menangguh proses rawatan tersebut sehingga tugasnya selesai.

"Buat waktu ini dia sedang terlibat dengan telefilem Suamiku, Encik Perfect 10! sebelum terus ke Cape Town pada awal Oktober ini.

"Selepas tamat penggambaran Fear Factor tersebut, Aaron perlu terus terbang ke New York pula untuk sebuah lagi projek di sana," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Industri perfileman sedia banyak peluang pekerjaan - Rosyam Nor

Posted: 27 Sep 2013 11:51 AM PDT

Rosyam Nor menyampaikan ceramah kepada peserta yang mengikuti seminar bertajuk Peluang kerjaya dalam industri perfileman di Malaysia di Serdang, Selangor, semalam.

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Kesedaran ibu bapa untuk menggalakkan anak-anak mereka menceburi industri perfileman sebagai kerjaya pada masa depan adalah penting untuk membawa perubahan besar dalam landskap dunia seni tanah air.

Penerbit dan pelakon, Rosyam Nor atau nama sebenarnya Mohd Noor Shamsuddin, 46, berkata, persepsi perfileman tidak menjamin masa depan dan dianggap sinis oleh segelintir pihak perlu diubah kerana bidang itu boleh menjadi profesion jangka panjang seperti bidang lain.

"Ibu bapa harus memberi sokongan kepada anak-anak untuk terlibat dalam bidang perfileman kerana banyak peluang pekerjaan disediakan.

"Biasanya, jika melibatkan filem, orang akan ingat jadi pelakon. Tetapi sebenarnya banyak lagi kerja mereka boleh buat. Dengan bakat atau kemahiran yang ada, mereka boleh menjadi pengarah, penulis skrip, jurukamera, jurusolek, dan sebagainya.

"Jadi kepada semua masyarakat terutamanya golongan ibu bapa, janganlah anda mensia-siakan bakat anak-anak itu. Beri mereka semangat dan peluang untuk maju ke hadapan," katanya ketika menyampaikan ceramah dalam seminar bertajuk Peluang kerjaya dalam industri perfileman di Malaysia di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (Maeps), Serdang, di sini hari ini.

Kira-kira 300 pengunjung yang terdiri daripada pelajar, penuntut institut pengajian tinggi awam dan swasta menghadiri seminar itu sempena Karnival dan Ekspo Kemahiran Kebangsaan 2013 anjuran Kementerian Sumber Manusia dengan kerjasama pelbagai kementerian berkaitan.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved