Sabtu, 21 September 2013

Utusan Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Utusan Online - Hiburan


Song Seung Hun tidak kisah

Posted: 21 Sep 2013 05:02 AM PDT

SONG Seung Hun belum ada jawapan tentang perkahwinan.

PELAKON Song Seung Hun, 37, yang bergaya untuk High Cut sempat menyatakan pendiriannya tentang perkahwinan dalam temu bual dengan majalah tersebut.

Menurut pelakon drama Autumn in My Heart itu, dia sebenarnya tidak ada jawapan untuk soalan tentang perkahwinan.

Saya gembira melihat rakan-rakan seperti Lee Byung Hun melangkah ke alam rumah tangga. Tetapi saya sendiri belum ada jawapan untuk soalan itu.

Lagipun masih ramai lagi orang di sekeliling saya yang belum berkahwin.

Kita tidak tahu perkara yang sama mungkin akan berlaku pada saya bila-bila masa sahaja. Setakat ini, saya selesa menjalani kehidupan sedia ada," katanya terus terang.

Sebelum ini, dalam satu temu bual pelakon drama When A Man Loves itu pernah memberitahu yang dia tidak mempunyai keyakinan untuk menjadi suami kepada seorang wanita atau bergelar bapa.

Untuk menjadi suami dan bapa, saya perlu melakukan banyak kompromi. Setakat ini, saya belum bersedia untuk berkompromi dalam hal berkaitan perkahwinan.

Pada waktu yang sama, saya juga cemburu melihat kebahagiaan yang dinikmati oleh Kwon Sang Woo dan isteri, Son Tae Young.

Tidak dinafikan alam rumah tangga banyak kebaikan tetapi jangan lupa ada kesukaran juga kerana untuk menjadi suami dan bapa pada masa yang sama bukanlah mudah," katanya.

Alvin pentingkan kualiti

Posted: 21 Sep 2013 05:02 AM PDT

SUNGGUHPUN sibuk dengan kerjaya sebagai penyanyi, Alvin sentiasa meluangkan masa berada di restoran miliknya setiap hari.

MEMPUNYAI cita rasa yang hebat di dalam pemilihan makanan memberi peluang buat penyanyi Alvin Anthons menyediakan makanan kegemarannya sendiri.

Tidak pernah kekok untuk ke dapur, sudah menjadi kemestian buat Alvin membantu ibunya menyediakan makanan jika berada di rumah.

Mengakui seorang yang suka merasai makanan baharu, Alvin meneruskan kelebihannya ini dengan membuka sebuah restoran bagi membolehkan dia berkongsi dengan penggemar makanan lain.

Memilih untuk bekerjasama dengan ahli keluarganya yang lain, akhirnya Sri Suria Curry House kini sudah lima bulan beroperasi di Kelana Jaya, Selangor.

Memberitahu restoran miliknya itu mensasarkan pelanggan daripada pelbagai bangsa dengan penyediaan makanan daripada resipi terpilih, harapan Alvin hanya satu agar perniagaannya itu akan terus berkembang pada masa hadapan.

Saya memang seorang yang suka makan, sebab itu jika terdengar mana-mana restoran yang menyediakan makanan sedap, saya akan ke sana untuk merasainya.

Melalui kesukaan ini, saya fikir mungkin adalah lebih baik saya berkongsi pula dengan penggemar makanan yang lain," katanya.

Selain menyediakan makanan tradisi kaum India, menurut Alvin, sudah menjadi impiannya untuk menjadikan restoran ini sebagai restoran pilihan pelbagai kaum.

Setelah lima bulan beroperasi, dapat saya lihat kebanyakan pelanggan saya datang daripada pelbagai kaum.

Sebab itu, saya sudah merencanakan sesuatu yang lebih besar buat restoran ini pada masa hadapan," katanya.

Berkongsi kepayahan membuka restoran ini, menurut Alvin, dalam memastikan kualiti makanan berada pada tahap yang sentiasa memuaskan, dia bersama ibunya akan turun padang setiap hari untuk memantau.

Kami memang mempunyai tukang masak terlatih untuk menyediakan makanan di restoran ini, bagaimanapun ibu saya sangat cerewet. Jadi, dia akan pastikan semuanya berada di tahap yang memuaskan.

Sungguhpun saya sibuk dengan urusan seni dan perniagaan lain, saya sentiasa memastikan saya akan ke restoran ini setiap hari," katanya.

Berkongsi antara masakan terbaik yang disediakan restoran miliknya, menurut Alvin, antara kelainan yang disediakan Sri Suria Curry House adalah pelanggan berpeluang makan dengan menggunakan daun pisang segar setiap hari.

Selain kualiti makanan, apa yang turut dititikberatkan kami adalah kebersihan makanan yang disediakan.

Selain masakan India asli, budaya makan dengan menggunakan daun pisang juga turut menarik perhatian pelanggan daripada pelbagai kaum," katanya.

Menerima dua pencalonan daripada Time Out KL Food Awards 2013 menerusi kategori Makanan India Terbaik dan Makanan Murah Terbaik, Alvin berkata, ini merupakan satu sejarah buat restoran yang baru sahaja beroperasi tidak sampai setahun.

Saya sangat terharu dengan sokongan pelanggan terhadap restoran saya ini.

Saya rasa ini akan menjadi landasan terbaik buat kami untuk menyediakan perkhidmatan terbaik pada masa datang," katanya.

Kredit: www.utusan.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Utusan Malaysia

Copyright 2010 All Rights Reserved